batmanbebis

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Första julbordet

Av batmanbebis - 6 december 2014 00:06

Dagen idag har verkligen flytit på bra, alla var laddade inför julbordet på kvällen.

Satt med min bästa kollga på bussen och vid julbordet.

Julmat är verkligen inte min grej, och det är så synd när man går på riktigt fina julbord.

Det fanns verkligen enormt mycket att välja på, har aldrig sett så många olika sorters sill.

Jag tar fem köttbullar, två prinskorvar två potatisar, oliver och skagenröra.

Blir sen proppmätt.

Ger mig fan på att äta fem oliver till och ett jättegott knäckebröd.

Oliverna var godast!


Jag faschineras dock utav sättet folk tar sin mat.

Folk tar alltså en liten liten klick av något, för att du ens ska känna om det är gott så..ta lite till..haha!

Detta är liksom tre droppar typ på en knivspets.



Det är ju lite så bland kvinnor kan jag tycka ibland, man ska inte äta mycket och ibland kommenterar man varandras tallrikar.



Men, detta gäller inte när det serveras smörgåstårta, sånt verkar vara heligt.

Vi fick det på jobbet och alltså bitarna som folk tog var ENORMA.

Man tog ett BERG av mat.

Är ju jävligt kul att då är det plötsligt okej att ta mycket.

Åhh smörgåstårta ylar alla, som om det vore något heligt som är omöjligt att få tag på

Själv tycker jag det smakar som en skopa smör med dill.

Älskar räkorna som var på dock.


Men ja nu var det ju julbord

Supertrevligt och så himla mysigt.

En annan person som jobbar på mitt jobb kom fram till mig, vi har aldrig jobbat ihop och jobbar i helt olika ändar av huset så vi känner typ inte varandra. Men vi gick en utbildning ihop på tre dar, tillsammans med andra.

Ikväll säger hon, hon tar tag i mina händer och säger "du är verkligen en riktigt fin människa...och det säger jag inte bara utan jag menar verkligen det, du sprider sån energi och glädje"


Kändes enormt bra att höra, speciellt när man ofta känner sig som en påse bajs.


Det jag lärt mig med åren är att tacka.

Det är HENNES åsikt, inte min.

Så jag sa tack så himla mycket och detsamma.


Nu är jag himla trött.

Och som alltid på fredagar längtar jag enormt efter att få sova..........utan att ställa klockan


#julbord #kollegor #ärlighet #glädje #oliver #smörgåstårta #tillsammans #fredagsmys

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards