batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Hjärna, tyst!

Av batmanbebis - 21 oktober 2015 19:21

Fick ju en tid på sjukhuset idag på eftermiddagen

"morgontiderna är slut"

Hjärnan gick på högvarv igår..

Okej imorgon är det tisdag, jag måste gå ifrån jobbet mer än en timme innan dess...för att hinna.

Då började hjärnan.

"Fan jag kan ju inte säga till SAMMA DAG om jag ska vara borta på eftermiddagen, kommer skapa kaos.

Jag får maila sjukhuset och föreslå torsdag eller fredag helt enkelt.

Torsdag blir nog bra

Fredag, funkar inte alls...Sen är det försent.


Såhär låg jag och funderade igår.

Sen började jag tänka framåt..

Om jag nu får börja med pergotime, ska man ta det i fem dagar...hmm när kan insättningen tänkas bli då.

Tänker fem dagar framåt...

Just fan, måste be E komma hit då, han måste ju följa med!


Två timmar har gått och jag bara KAN INTE varva ner, jag blir galen.

Jag somnar.


Vaknar FÖRE väckarklockan, alltså...detta händer inte..Jag vaknar aldrig före min väckarklocka.

Vaknar och tänker, om jag gör undersökningen på fredag...så tar jag pergotime fredag-tis...

Inseminering onsdag, fan...onsdag går ju inte...Och verkligen inte torsdag då har vi halloweenfest.

Vad håller jag på med?
SOMNA OM!



Detta är helt galet, pressen jag har över mitt jobb.

Jag ligger och planerar vilken dag jag kan vara borta.

Jag kan inte bestämma när det gäller detta.

Gyn undersökningen ska göras 2-3 dagar efter mensens första dag.

Insemineringen ska göras efter en hormonbehandling.


Mitt i allt detta, idag, går min kollega ifrån jobbet..i två timmar..för att släppa in en kille i sitt hem som ska rengöra fönster

Under detta har hon ansvar för ett idrottspass som vi får ställa in

Så det fick mig att fundera, vafan håller jag på med?
Folk släpper in fönsterputsare!? Då är väl för fan min inseminering viktigare?!!?


Men såhär blev det

Imorgon 8.30 ska jag till gynekologen.

Och jag hoppas verkligen verkligen att allt ser bra ut.

Det "sjuka" är att jag hoppas det mest för att då är det inte totalt onödigt för mig att åka 1.20 min, och vara borta från jobbet , i onödan.


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HOPPAS DET GÅR BRA!

 
 
Ingen bild

anna

21 oktober 2015 21:16

När vi åkte till Danmark för insemination så fick jag dåligt samvete över att jag "sjukanmälde" mig samma dag så att vi kunde åka. Det ÄR ju okay att göra sånt. Men ändå. Det har inte blivit något barn än... men jag vill inte sluta hoppas. Det måste gå.

batmanbebis

21 oktober 2015 21:52

Jo det är ju helt galet, och också helt galet att vi måste leka sjuka när vi vill ha det som många andra får...utan att kämpa!
Jag hoppas verkligen det går vägen för er, är inte IVF ett alternativ för er?

 
Ingen bild

anna

21 oktober 2015 22:10

Tror inte det är aktuellt med ivf för oss. Osäker. Ska på ny utredning innan jul... det jag vill ha i julklapp tar så många andra för givet. Ledsamt.

batmanbebis

22 oktober 2015 09:02

Kram!!!

 
Ingen bild

Lotta

21 oktober 2015 22:23

Sjukskriv dig utan dåligt samvete. Tycker att det är en rättighet man borde ha då man genomgår behandling. Hur ska man annars kunna lyckas?Pressen är så stor ändå. Tänk på dig själv! ( Ett råd från en som tränar på detta...)

batmanbebis

22 oktober 2015 09:03

Du har rätt.. Idag kom jag ifrån utan större skada iaf. Tack för dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards