batmanbebis

Alla inlägg under juni 2015

Av batmanbebis - 2 juni 2015 18:31

För att kunna få barn måste man ha sex, just sayin.....

Igår ringer en kompis till min pojkvän, hans dator är trasig och han behöver hjälp, E åker dit...det blir sent så han sover över.

Inget sex.

Han sover i princip inget alls hos kompisen och är as trött nu när jag kommer hem från jobbet

Inget sex.

Såhär blir det liksom inga barn.


Jag blev lite smått sur när han skulle sova nu när jag kom hem vid fem, men jag orkar inte tjafsa, och det är inte ens lönt att tjafsa med någon som är dötrött.


Idag har jag haft möten med några elever som ska börja hos oss efter sommaren.

Imorgon är min kollega ledig och jag blir ensam.

Sen på torsdag är hon ledig efter klockan 13.

Så det är ju jävligt konstigt att det blir ett jävla liv när jag skulle vara borta två timmar i måndags.

På fredag ska jag vara borta igen.

Sen blir det intressant vilken dag insemineringen kommer ske, hoppas inte under skolavslutningen:(


Läser mycket negativt om pergotime nu som oroar mig.

Om folk som får ägglossning jätte jätte sent.

Om folk som får magsmärtor.
Cystor

:(


Hoppas det funkar felfritt för oss.

Hoppas jag får ha sex imorgon!


Av batmanbebis - 1 juni 2015 20:34

Jag är 30 år och har haft oskyddad sex med min pojkvän i snart tre år.

För ett tag sedan så blev jag mer engagerad i grupper där kvinnor höll till som var ofrivilligt barnlösa.

Jag märkte fort att även i denna värld så jämför man sig, och man jämför sorg.

I just denna värld så är det känsligt.


JAG anser såhär. Jag är 30 år, har stopp i ena äggledaren, har övervikt och en partner med bra sperma.

Det finns absolut de som har det värre än mig.

Exempelvis de som saknar äggstockar helt, hon sm är 45 och för gammal för hjälp. osv osv

Min sorg blir ju inte mindre smärtsam för att andra har det värre, absolut inte, men ibland tycker jag det kan vara en tröst.


Men så tycker inte alla för jag skrev om detta i ett forum.

Två unga tjejer stormade direkt och undrade HUUUR jag kunde förminska deras sorg. Dom var 23 och hade försökt i ett år.

Jag förminskar inte er sorg, men kan ni förstå att någon som är 45 och saknar livmoder kanske gör det?


Lika som att, kan ni förstå att en indier i indien tycker vi är larviga som klagar på värmen i sverige, när dom haft värmebölja, folk har dött!


Kan ni förstå att de som har cancer kan bli arga på de som gnäller över att dom blir tunnhåriga.

Detta betyder inte att man förminskar någons sorg, men man kan ju såklart bli arg.


En tjej som är 23 år och försökt få barn i ett år kan absolut vara jätte ledsen, behöver absolut samma viktiga stöd som alla andra. MEN hon har massor med år till som hon förmodligen är fertil.

Ah jag blev så sur, och admin i gruppen blev sur. Jag blev sur för att man missförstod det jag skrev.

Dom unga tjejerna blev kränkta och jätte ledsna för att jag förminskat dom för att dom är 23 och försökt i ett år.


Det handlar inte om det

Men om dom kunde öppna ögonen och se från andras synvinkel så skulle dom förstå vad jag menar.

Dom är friska och 23 år, dom har massa fördelar i att bli gravida.


Tycker bara det är så synd med tjafs.
Och så synd att jag samtidigt får mail med folk som håller med mig, men inte vågar hoppa in i debatten.



Av batmanbebis - 1 juni 2015 17:36

Hade planerat bussresan till sjukhuset med rätt bra marginal, skulle vara där 20 min innan.

Så blev inte fallet.

På första bussen så var det trafikkaos och bussen gick väldigt sakta.

Sen kom nästa buss, som inte gick sakta men som stannade på alla hållplatser.

Så jag fick lite panik, när klockan var 8.30 så satt jag på bussen, och mitt besök började.

Hade inget nummer, vilket är olikt mig, jag brukar alltid vara förberedd..Jag mailade, för dom svarar alltid jätte fort där.

Så också dennna gång.

Det var inga problem att jag var sen:)
Kändes SÅ bra, hade ju varit hemskt om besöket blivit inställt, och jag fått betala:(


Kom 15 min sent och satt i ett mysigt väntrum på IVF där jag också var och gjorde spolningen.

Oron var som bortblåst och jag tog av mig och hoppade upp i gynstolen........wow.


Allt såg bra ut, och jag fick recept på pergotime som jag ska äta till fredag.

Då ska jag dit igen och se om tabletterna gjort "det dom ska".

Känns jävligt stort detta måste jag säga.


Pratar mycket med min syster, tur jag har henne att dela detta med

Jag pratade om att jag inte vågar hoppas, att jag bara inte kan föreställa mig gravid..och det känns jobbigt.

Många andra saker kan man föreställa sig, men detta går inte

Berättade för min syster att jag ibland drömmer mig iväg om att min mens är sen...Att jag testar och det visar plus.

Att jag skulle skrika rakt ut, och direkt ringa henne.

Hon sa "nu håller jag på o börja gråta"
Din graviditet kommer va de största i mitt liv, efter mina egna...sa hon

Men det är just det som jag ibland tänker på, bara beskedet om att det är ett plus.

Längre än så tänker jag sällan.


Skulle vara så jävla fantastiskt att få berätta för min syster för hon har varit med i min kamp sen dag 1.


#längtan #utredning #pergotime #vårtur

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards