batmanbebis

Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Perfektion

Av batmanbebis - 20 maj 2015 19:34

Med åren så har jag verkligen lärt mig att uppskatta min släkt.

Det är så kul och rogivande att umgås med folket i min släkt.

Min kusin och jag är lika gamla men väldigt olika.

Jag flyttade hemifrån när jag var 23...tror jag? han flyttade hemifrån när han var 28.

Han har aldrig behövt söka jobb eller haft dåligt med pengar.

Hans mamma betalade och övningskörde med honom när han var 19, sen fick han jobb hos sin pappa.

Ja, skjut mig...men ibland blir man liiiiiite nervös.

Så han började jobba för sin pappa och fick rätt bra lön, allt ner i fickan, behövde inte betala något hemma.

När jag var 15 så skaffade jag min första pojkvän, vi var tillsammans i tre år.


I samma veva träffade min kusin en tjej och dom var tillsammans i fyra år tror jag.

Sen har han varit singel tills för ett år sen.

Då träffar han en tjej.

Efter några månader så åker hon med släkten på en kryssning.

Hon är rätt trevlig men verkar väldigt osäker, ber min kusin om pengar hela tiden och har svårt att sitta stilla.


Tre månader senare flyttar dom ihop.

Förlovar sig.

Hon säger upp sig från sitt jobb.

Skaffar katt.

Åker utomlands.

Och för tre dagar så friade han till henne.


VARFÖR har man så bråttom?

Det har alltså inte ens gått ett år, varför ska allt skynda? Är hon döende?

Klart man gör som man vill men detta är ju min familj så klart man bryr sig, reagerar.

Dom har varit utomlands tre gånger.

Ja nånstans så är jag också avundsjuk...Jag vet egentligen inte på vad.

Jag är inte avundsjuk på att dom har så bråttom.

Jag vet också att hon lider av ångest och det är fruktansvärt.

Sen pratar alla i släkten nu om hur fantastisk hon är, för hon bakar ju till alla. Tre månader efter att dom blivit tillsammans så var hon på ett kalas och hade gjort tårtan och alla kakor


När jag och E varit tillsammans i tre månader hade han inte ens träffat min mamma.

När hon fyllde år så fick hon blommor av MIN mormor och morfar..

Nu är det ju så att både jag goch min syster haft pojkvänner i flera år och varför har om inte fått blommor på sin födelsedag.


Ah det är bara en sån konstig känsla att en främmande människa kommer in i familjen och tar en så stor plats.

Men det är ju också nytt...Alla har ju varit gifta i flera år så det är väl bara jag som tagit med någon"ny" in till familjen tidigare....Och E är ju inte den som tar plats.


Det tar nog inte många månader innan dom är gravida, och det är ju såklart jobbigast av allt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards