batmanbebis

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Även ofrivilligt barnlösa kan bråka

Av batmanbebis - 1 juni 2015 20:34

Jag är 30 år och har haft oskyddad sex med min pojkvän i snart tre år.

För ett tag sedan så blev jag mer engagerad i grupper där kvinnor höll till som var ofrivilligt barnlösa.

Jag märkte fort att även i denna värld så jämför man sig, och man jämför sorg.

I just denna värld så är det känsligt.


JAG anser såhär. Jag är 30 år, har stopp i ena äggledaren, har övervikt och en partner med bra sperma.

Det finns absolut de som har det värre än mig.

Exempelvis de som saknar äggstockar helt, hon sm är 45 och för gammal för hjälp. osv osv

Min sorg blir ju inte mindre smärtsam för att andra har det värre, absolut inte, men ibland tycker jag det kan vara en tröst.


Men så tycker inte alla för jag skrev om detta i ett forum.

Två unga tjejer stormade direkt och undrade HUUUR jag kunde förminska deras sorg. Dom var 23 och hade försökt i ett år.

Jag förminskar inte er sorg, men kan ni förstå att någon som är 45 och saknar livmoder kanske gör det?


Lika som att, kan ni förstå att en indier i indien tycker vi är larviga som klagar på värmen i sverige, när dom haft värmebölja, folk har dött!


Kan ni förstå att de som har cancer kan bli arga på de som gnäller över att dom blir tunnhåriga.

Detta betyder inte att man förminskar någons sorg, men man kan ju såklart bli arg.


En tjej som är 23 år och försökt få barn i ett år kan absolut vara jätte ledsen, behöver absolut samma viktiga stöd som alla andra. MEN hon har massor med år till som hon förmodligen är fertil.

Ah jag blev så sur, och admin i gruppen blev sur. Jag blev sur för att man missförstod det jag skrev.

Dom unga tjejerna blev kränkta och jätte ledsna för att jag förminskat dom för att dom är 23 och försökt i ett år.


Det handlar inte om det

Men om dom kunde öppna ögonen och se från andras synvinkel så skulle dom förstå vad jag menar.

Dom är friska och 23 år, dom har massa fördelar i att bli gravida.


Tycker bara det är så synd med tjafs.
Och så synd att jag samtidigt får mail med folk som håller med mig, men inte vågar hoppa in i debatten.



 
 
Cija

Cija

5 juni 2015 10:46

Jag stod och pratade med en kille och frågade hur han hade det och han sa han hade varit så förkyld och varit sååå sjuk (som bara killar i förkylning kan bli haha)....så blev han tyst....tittade på mig o sa "förlåt"
Jag höjde på ögonbrynen (som jag just då inte hade några) o frågade vad han menade.
Han sa då att han skämdes som gnällde över sin förkylning när han aldrig hörde mig gnälla om min cancer o cancerbehandlingen.

Men jag sa att jag vet att en förkylning kan vara jäklig och jobbig och jag dömer ingen som gnäller....för just då kan den sjukdomen vara hemsk för den som har den.

Men å andra sidan kan jag bli irriterad på de människor som ALLTID har ont här och där o överallt o ingenstans.....
Då kan jag fråga om de vill byta med mig!!!

Jag förstår hur du menar i det du skriver. Jag har själv varit 23 och velat få barn och fått gå på massa undersökningar o hormoner osv. Det är dock ingen tröst för dem att de finns de som har det värre för just här och nu är det hemskt för dem att inte bli gravida. De blir ingen tröst för dem att någon annan har det värre för de behöver ju alla div hjälp.
Men jag förstår inte att de skulle bli så vansinnigt upprivna och admin också.....hmm.....

Lycka till med era försök....:)

http://cija.bloggplatsen.se

batmanbebis

5 juni 2015 18:23

tack för dina ord!!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards