batmanbebis

Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

När verkligheten visar sig.

Av batmanbebis - 15 maj 2015 11:02

Först och främst så har jag nu en bra stund försökt hitta var jag tar bort min omröstning, hitta inte, om någon kan hjälpa mig är jag väldigt tacksam!!!:)


Sen..


Igår hörde en kompis av sig och frågade om jag ville komma och grilla korv.

Detta är en nyfunnen vän som jag tycker mycket om.

Hon har två andra vänner som hon känt i flera år som hon också bjöd, sagt och gjort...vi åkte dit!
Så himla kul med lite tjejhäng!

Dom har mycket förflutet ihop och värdinnan som bjöd in oss har haft ett ordentligt tufft liv med sjukdomar och svek.

Plötsligt blev stämningen rätt agressiv. Hon började prata om gamla saker, höjde rösten och sa att vissa saker kunde hon aldrig förlåta.

Hon började nästan attackera en av vännerna och anklaga henne, sen i nästa sekund med gråten i ögonen sa hon hur fantastisk hon var.

Jag kände mig otroligt felplacerad så jag inte har en gammal historia tillsammans med dom.

Men självklart kunde jag inte hålla käften.

När värdinnan började säga "jag hoppas ingen kommer på ditt bröllop" till den andra kompisen då tyckte jag hon gick för långt....Är en massa mer grejer och detaljer här som jag inte kan gå in på.

Tjejen som fick dessa ord mot sig gick ut och rökte.


Då sa jag"du behöver verkligen tänka på hur du uttrycker dig nu inann du går för långt".

Då blir hon typ helt svart i ögonen och jag inser att det är ingen idé att diskutera.

Hon var inte öppen för en diskussion utan hon ville skrika, ventilera och anklaga.......

Dom två gick och rökte, kvar satt jag och en av tjejerna..Jag var totalt chockad.

Min vän som jag gillar mycket, som verkar så snäll och ödmjuk PANG; en ny sida.

Jag sa att vi måste åka härifrån, så vi kollade bussarna och drog på oss skorna och mötte upp dom två utanför.

Värdinnan typ "vaaaa ska ni gååå":.eh ja.

Eftersom hon var så upprörd och rentav, galen, så ursäktade jag med att klockan var sent.


Jag blir otroligt ledsen för min väns skull som blev attackerad.

Men jag blir ledsen för min egen skull för jag trodde verkligen detta var en bra människa.

Jag har ju inte tid för sånnahär människor, om hon kan attackera sin bästa vän vad kan hon då göra med mig?


Man ska alltid bilda sig en egen uppfattning, men detta var så stort anser jag och den här tjejen är så krossad av sitt förflutna och det kommer ju alltid att komma fram tills hon börjar jobba med det.


ALLA har vi våra kors att bära, alla människor du möter har varit med om tragedier.

Men om du är på pisshumör så har du ett ansvar, om du mår skit så ska du inte dricka alkohol och ta riskerna att vara elak mot andra människor.

Du kan inte behandla någon som skit och dagen efter säga "förlåt jag var full", eller "förlåt jag mår inte bra".

Du har ingen rätt att trycka ner någon.


Ja visst kommer det från rätt käft? Jag är ju Miss humörsväng.

Fast det drabbar min pojkvän, och där har jag ju inte så mycket val. Han bor med mig och kommer att bli drabbad.

Men man bjuder inte hem till en middag och dricker 1.5 flaska vin för att spy ut allt.

Vi tror också att allt var planerat, middagen var planerad för att hon skulle få ventilera sig.


Är förvånad och otroligt besviken men glad att jag har de andra två vännerna som jag hoppas inte visar andra sidor för mig inom en snar framtid.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards