batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Vilka är det okej att hata i tv?

Av batmanbebis - 21 september 2015 20:07

TV4 bjuder in Katrin Zytomierska till Malou efter 10 för att diskutera kroppsideal. Katrin är en bloggerska som är känd för sin rappa käft.

Tillsammans med henne sitter Maja Engström från "frisk och fri".

Tv4 har fått en enorm respons efter programmet.

Man riktar mycket agression mot Katrin.

Tv4 svarar med att man tog med Katrin i programmet för att man, citat"vet att hon har värderingar som finns i samhället"


Var det NÅGON som tvekade på att fettfobi finns i samhället?
Jag fattar inte varför man måste bjuda in en Katrin för att typ förtydliga detta?
En behöver bara fet, leva och andas så VET MAN att man är mindre värd i MÅNGA människors ögon.

När såg du senast en fet person visas i media på ett fettpositivt sätt?


För att diskutera kroppsideal så behöver man inte ha med en människa som börjar med att säga att hon ogillar feta, att dom är äckliga.

På vilket ätt bidrar Katrin till en debatt om kroppideal genom sånna kommentarer?

VARFÖR känns det viktigt för tv4 att ge plats i ett program som Malou efter tio för någon som hatar?


Ska vi diskutera rasism och bjuda in en rasist?
Ska vi diskutera homosexualitet och bjuda in någon som hatar homosexuella?


Jag tycker att det är ett hån och extremt kränkande.

Att kanske behöva sitta i samma tvsoffa som Katrin och få höra att man mår dåligt, är lat och trycker i sig onyttigheter...för "det vet Katrin för så var det när hon var överviktig"

Din övervikt är inte allas övervikt.


Jag tycker liksom inte att det blir en vettig debatt öht om man ska behöva sitta och förklara sig för Katrin att"nej men jag frossar inte....nej men jag är inte äcklig"

Oavsätt om man är överviktig, OM man frossar i onyttigheter, är lat och mår dåligt.

Vem ger dig rätten att kalla någon äcklig?
Vem ger dig rätten att tro att alla feta männisor är likadana?


Ge inte dessa fettfobiska människor plats mer i tv.

Det räcker med alla jävla banta och gå ner i vikt program.


Vet ni hur jävla många människor som inte går ut i samhället och lever sitt liv fullt ut pga hur synen på övervikt är?


Jag blir så jävla upprörd!!!!

 
 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

22 september 2015 00:01

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!

Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m

Kontakt: mia2@home.se



http://miaannorlunda.bloggplatsen.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annagonzo

22 september 2015 10:21

Jag håller med dig fullständigt ! Vilket intryck hon gjorde där hon satt i soffan, rynkade på näsan och kläckte ur sig "äckligt, äckligt, äckligt"...Jag missade tyvärr början och såg / hörde bara med ett öga / öra men det var tillräckligt ! Trodde inte det var sant det jag såg.

batmanbebis

22 september 2015 20:02

Ja, se inte om avsnittet, jag är fan fortfarande sur...tack för ditt inlägg!

 

batmanbebis

22 september 2015 20:02

TACK!

 
Ingen bild

Mi

22 september 2015 22:39

Men vad fan!? Låter ju helt skruvat, hur är det möjligt?? Anmäl programmet för varför ska det vara okej att generalisera och kränka tjocka?! Bra skrivet!

batmanbebis

23 september 2015 18:49

Det är superanmält och folk har verkligen stormat och mailat och ringt ner tv4.

TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards