batmanbebis

Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Alla borde ha en syster, som min syster.

Av batmanbebis - 28 maj 2015 17:55

En fantastiskt dag på jobbet.

Fyra utvecklingssamtal som min hals inte gillade, fick hostattacker flera gånger, fan envisa förkylning.

Sen har jag lock för öronen, brukar ha volym 23 på tvn men har 48 nu, hahahah


Sen kom mensen.

Bara sådär, fem dagar för tidigt.

Så nu blev jag ju tvungen att ta ett snabbt beslut, ska jag maila kliniken om insemination?

Jag är rädd, är jag redo?
Tänk om jag blir med barn.

Rätt komiskt egentligen, jag har haft oskyddad sex i tre år men NU plötsligt inser jag att jag kan bli med barn



Eller...........

Tänk om inget händer?

Är jag redo, jag och E har ju bråkat..Vi bråkar ibland.

Oense, han har inget jobb.

Vi kan inte kommunicera.

Sen inser jag, när är livet nånsin perfekt?


Jag vill ha barn, innan jag träffade E så skulle jag till dannmark och ha en anonym pappa till mitt barn.

Så jag har liksom länge tänkt att jag ska ha ett barn, med eller utan partner.


Men sen är det ju så..

E tycker det är onödigt att åka till kliniken, E vill nog inte ha barn...inte nu.

Men ändå skyddar han sig inte?

Det är ju jävligt dubbla budskap

Både jag och E är jätte rädda att bli som våra föräldrar.

E har en pappa som han inte har haft kontakt med sedan han var barn.

En pappa som kastade ut honom i snön så han fick värma sig i ett rör..


Så jag förstår hur ni tänker när ni resonerar

HERREGUD SKA NI HA BARN?

Ni som bråkar, E som inte har något jobb.


Ja, det är ju med E eller så blir det med en anonym.


Jag har tyvärr inte tid att vänta.

Fyller 31, vi vet inte hur inseminationen kommer att gå.

Funkar inte ned så måste vi tänka om.

Och åren går.


Det är bara ni om min syster som vet om vår kamp, våra tjaffs och det vi kämpar med.

Och min syster säger, när är livet egentligen perfekt?

Säg att ni väntar i två år....E har ett jobb men du blir sjuk, då behöver ni vänta ett år till.

Då är du 33.

Ni påbörjar en behandling som kanske tar två år.

Pötsligt är jag 35 och detta är realistiskt.


Vi vet aldrig hur livet ser ut imorgon.


Är jag redo?
Nej..för detta är as läskigt.

Detta är också en del av min funktionsnedsättning. Att jag drar mig för stora förändringar.


Så jag mailade kliniken.

Nu har jag mens.

Frågade när jag skulle få en tid.

Vetinte inom hur många dagar dom kallar en till besök, vet bara att det ska ske innan ägglossning, som jag inte vet när jag har.


3 och 4 juni är min kollega ledig.

9e juni skolavslutning.

Så hoppas hoppas inte dessa datum.

Dom brukar svara snabbt på mail så jag får se imorgon vad dom säger.

Och om jag inte minns fel så ska inte E lämna sperma vid första besöket.


Så jag antar att vi kör nu?


#insemination #barnlös #försöka #vårtur #juni #avslutning #tårar #rädsla

 
 
Jenny

Jenny

31 maj 2015 14:04

Precis kommit in på din blogg och läst igenom lite. Första tanken som slår mig är att ni blir inte sämre föräldrar för att ni bråkar ibland. Att E inte har jobb nu innebär ju inte att det kommer vara så för evigt. Jag var ung när jag fck 2 barn och det har gått hur bra som helst, vi hade det knappert och sen blev jag ensamstående. Men även det gick bra, barnen har fått allt de behövt och de har fått massor av kärlek. Kämpa på!! Kram <3

http://www.mittofrivilligaliv.se

batmanbebis

31 maj 2015 20:29

TACK!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards