batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Saker på mitt jobb som gör mig galen.

Av batmanbebis - 25 maj 2015 19:59

Måndagen på jobbet var sjukt intensiv.

Jag vet ärligt talat inte hur världen kommer se ut om det är sånahär barn vi ska uppfostra.

Barnen idag slåss som tonåringar...När dom är sju!

Flera barn gör såhär när dom blir sura.
Dom blir arga, skriker sen går dom och hämtar ett tillhygge, en sten, skyffel eller en stor pinne.

Jag har verkligen inte sett detta explosiva beteende i någon annan barngrupp.

Man blir väl arg och skriker och isåfall slår..absolut...men att gå och hämta något, och sen leta upp personen som var "dum" och SEN slå...Det är inte normalt!!


När det var som intensivast så bestämmer sig två av mina kollegor och sätta sig på ett trappsteg och dricka kaffe.

En annan börjar spela UNO!?


Jag förstår inte.


Så jag går och ställer mig bakom dom, hänger mig över räcket och utbrister."nu ska jag testa hur det känns att hänga här ett tag".

En annan kollega skrattade och blinkade med ena ögat mot mig, hon var en av dom som jobbade.


Sen en annan sak jag blir galen på är:

Det är kollegor som tjatar om när dom ska gå hem hela tiden.

"åhhh nu är det bara tio min kvar"

"åhh va tiden går sakta"

ABSOLUT kan man ha sånadagar, det har ju jag med, massoor..Men jag hör detta flera dagar i veckan.

En annan kollega jobbar 80% och jobbar sent EN dag i veckan.

Hon börjar klockan ett och säger att det är så jobbigt, och att hon tillomed brukar ha ångest redan när hon vaknar för att hon ska jobba så sent.

Andra dagar slutar hon tre.

Och även så tjatar hon om när hon får gå hem.


Tycker det är så jävla dålig stil sen är det fan inte så jävla roligt att lyssna på heller.


Vi har många barn som tjatar om klockan på jobbet

När är klockan fyra, frågar dom när klockan är två.

Och "två timmar "är rätt svårt att förklara för ett barn så jag brukar säga"hela frost filmen".

Men vi tycker att dessa barn är rätt jobbiga och vi brukar säga, sesså lek nu, det är lång tid kvar men leker du så går det fortare.


Nu frågar ju inte mina kollegor om klockan men dom kommenterar den, och som är vuxna!!


En av kollegorna ska jag fanimej kolla hur många gånger hon kollar sin mobil imorgon.

Det är helt otroligt.

Vi har alltså barn, som jag tidigare skrev om, som hämtar tillhyggen när dom blir arga, som kissar på fasader, rymmer, slåss, har sönder saker..Men du har tid att kolla på din mobil?
VAD ÄR DET SOM DU MÅSTE KOLLA HELA TIDEN?!


Jag hade rast och hon kom in och la sin telefon på laddning när min rast började.

När 15 min hade gått kommer hon in och trycker snabbt på sin mobil, kollar, går vidare in och tar på sig läppglans.

Jag har rast 15 min till.

Det ringer in och hon kommer in, hänger av sig jackan och trycker på mobilen...igen.


Det måste ju vara nån form av beroende?


En sak är säker.

OM jag nångång blir mamma, herregud va jag kommer att kolla mitt barns förskola/ fritids under lupp.

Gör det ni också, men glöm för FAN inte ditt föräldraansvar också.


#förskola #skola #ansvar #fritids #pedagoger #barngrupper #kaos


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards