batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Ska ge 500 kr för att få min cykel

Av batmanbebis - 23 maj 2015 12:07

För ett tag sedan, rätt länge sen så ställde jag min cykel i trappuppgången.

Jätte dumt eftersom att man inte får ställa cykeln där.

Jag har nog inget till mitt försvar, jag brukar ställa in min cykel i barnvagnsrummet(med tillåtelse) men nu hade min granne valt att ställa all sin pant där, och jag tänkte ÄH. Har sett andra cyklar som står i trappen och dom får en "varning" på en klisterlapp så jag tänkte....den får stå där till varningen då...


Cykelrum är ju tyvärr bara att utesluta, eftersom där blir cyklarna förstörda och snodda..


Så, den stod i trappuppgången, jag gick och jobbade och när jag kom hem var den borta.

Min första tanke var att den var stulen, eftersom jag sett att cykeln inte fått en klisterlapp.

Så var inte fallet, hyresföreningen hade tagit cykeln och jag ska nu betala 500 kronor för att hämta ut den.


Regler är till för att följas så är det bara, och jag gjorde fel.

Igår hämtade E ut min cykel, trasig.

Så när dom tog cykeln så har dom förmodligen slängt upp den på deras lilla bil som dom kör omkring med här, hela lampan fram som tidigare suttit fast låg nu i korgen fram.

Och då blir jag lite förbanand.

Jag gjorde fel men jag tänker inte betala 500 kronor när min cykel är skadad.

Så jag mailade och sa att jag inte tänker betala eftersom cykeln är skadad och nu får jag se vad jag får för svar.

Ord mot ord antar jag att det kommer att bli, men jag tänker inte acceptera att deras ord väger mer än mitt.


Fortsättning följer



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards