batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Jag skulle döda för ett barn och du väljer bort umgänge med ditt?

Av batmanbebis - 21 augusti 2014 17:18

Träffade M i centrum

M har barn med min pojkväns syster.

Vi frågade när han skulle ha deras dotter igen.

Dom hade förut varannan helg men M har tydligen aldrig pengar, så mamman får ha dottern helatiden.

Och javisst, shit happens, det är inget man alltid kan rå för..Pengar är ett gissel.

Men såhär lät det idag


Jag. När ska du ha xxxxx igen?

M: Jag vetinte, jag skulle haft henne i helgen, men jag har inga pengar, så skulle jag ha henne helgen efter det men då har jag en tatueringstid.

(Här ville jag skrika VA?!?!?! men jag gjorde inte det)

Jag: Okej så vilken tid ska du tatuera dig?

M:Klockan elva.

Jag: Bra då kan vi ta henne, saknar henne.


Alltså.........va?

Killen har fått en fet lön pga övertid, well well..och inte haft sin dotter på tre veckor så han...tatuerar sig!!!

Han ska tatuera sig i fem timmar på lördagen, så han kan inte ta sin dotter alls då...på hela helgen.


Efter vårat samtal gick han och köpte cigg, hamburgebröd, bröd och smör...nemen..han har pengar?!?!


HUR DYR ÄR EN TREÅRING!?

Vad är det med henne som kostar, om man har henne i tre dagar?
Det du äter, äter hon.

Alltså detta gör mig så jävla galen.


Jag skulle göra allt för ett barn, så finns det männikor som resonerar såhär.


Så om vi inte hade varit barnvakt så hade han alltså fått ha sin dotter om tre veckor...för en tatuering.


M har även en flickvän, och det är tydligen inte på kartan att hon kan ta hand om hans dotter?!?!?!



Jag orkar inte!!


#ansvarslös #pappa #barn #ansvar #barnvakt #prioritera #fuck #helvete #pank #skjuta

 
 
Ingen bild

Linda

23 augusti 2014 12:56

Sorgligt det du skriver om. En del som har barn värderar mer sig själva än det fina dom fått som en gåva, sina egna barn.
Barnet har rätt att bli älskat av sina föräldrar. Såhär har dock många barn det. Dom är ensamma trots att de kanske tom har två föräldrar.
Sen när barnet växt upp och blivit vuxen, med egen familj kanske. Då passar det föräldrarna att vilja umgås med sitt barn.
Nu är det så att föräldern är den gamla och ensamma. Då är barn bra att ha!
Så egoistiskt men sant!

batmanbebis

23 augusti 2014 13:17

cats and the cradle(stavning) är en vettig låt som påminner om detta.
jag ska iallafall ge ungen en toppen dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards