batmanbebis

Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Att leva normalt en helg

Av batmanbebis - 28 maj 2017 21:15

Nu har mamma åkt hem.
Det har varit så jävla skönt och härligt att få besök. Jag och mamma har inte haft världens bästa relation men denna helg var bra.
Och det är verkligen det lilla som har varit otroligt.
En morgon gick jag mitt i frukosten med bebis för att gå på pottan..mamma dukade undan frukosten.

Jag bytte blöja och duschade bebis..då tömde mamma diskmaskinen

Tappade en leksak på golvet..mamma tog upp den.

Låter som småsaker kanske. Men det är otroligt skönt med avlastning!
Om jag tappar en sak på golvet så kliver E över saken.
Han ställer ofta disk på diskbänken istället för i diskmaskinen.

Han kan sitta vid datorn 30 cm bredvid frukosten men dukar inte av.
Så det har varit så Nice.
Jag tog en dusch och hörde hur bebis och mamma lekte tillsammans..

Idag var vi på marknad hela dagen. Det var rätt jobbigt i värmen.
Köpte 2 böcker och 2 leksaker iaf.
Kommer hem helt slut .
E sitter med bebis mellan sina ben och har gett henne sin snusdosa. Han sitter inte ens bakom henne eller pratar med henne utan lägger sig ner... Gör verkligen ont att se att han inte leker med henne..Klockan var 17.30 och dom hade inte träffats på ett dygn!

Slutade med att jag fick ta henne efter en kvart.
Sen blir jag jävligt sur på att han heja tiden säger att hon ska vara lugn.
Sitt här och ta det lugnt med pappa.
Nej!! Hon är 7 mån och vill sitta skratta skrika prata och upptäcka.

Imorgon är det egentligen hans morgon att ta bebis. Han har inte tagit henne sen den där morgonen hon skrek en timme.
Jag har dock kommit på en sak jag ska göra för att ska ge fan i att försöka lägga henne igen.
Han ska ge henne frukost.
Så när jag lämnar henne till honom för att få avlastning i 2 timmar så ska han gå upp och ge henne frukost.
Och ni kan ju fatta hur många gg det lär gå innan han gör det


Han har ju aldrig klivit upp ut sängen med henne. Så varje morgon när det är hans tur så lämnar jag en glad utsövd bebis som han ger napp och säger hysh nu sover vi.
Så sjukt jävla kränkande. Hon är en människa.

Idag är det iaf mors dag och jag är mamma. Bara det är fantastiskt och jag lömnfrade i så många år.
Grattis till mig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards