batmanbebis

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av batmanbebis - 13 juli 2015 23:57

Jag längtar efter E.

Jag tänker på vad vi ska göra när vi ses.

Sen tänker jag också att det är nog bra att bara vara

Jag tänker att jag kommer nog att bli irriterad, arg.

Det är ju samma gamla E.

Så han kommer att sova länge, när jag vill gå och bada.

Bara för att vi inte setts på så många veckor så betyder det ju inte att han är annorlunda.

Jag är nog lite rädd för att vi ska hamna i samma mönster, han sover för länge och jag blir ledsen och sur.

Allt handlar ju jämt om mina förväntningar. Att jag har förväntningar på hur han ska vara och vad vi ska göra.

Sen när mina förväntningar inte möts, då blir jag helt knäckt.


Tänker på hur mitt liv vore om jag var singel.

Tänker på hur livet var innan jag träffade E, för snart tre år sedan.

Jag levde så otroligt destruktivt ett tag, i jakten på kärlek..Jag var så redo att träffa nån att ge all min kärlek till.

Men det fanns ingen, alla var verkligen idioter, ljög och sårade mig.


Sen dök E upp, på en fest helt totalt oväntat.

Jag som chattat i flera år, reggat mig på div sidor så träffade jag en kille, på en fest!


Fan det är så mycket man vill ha hos en kille. Jag var singel så länge så jag tänkte ofta på hur jag ville att min pojkvän skulle vara.

Sen inser  jag att det sällan blir som man hoppas eller tror.

E har levt ett tufft liv med kriminalitet, otrygghet och missbruk.


Jag skulle önska att han delade min passion för karaoke.

Jag skulle önska att han tänkte lite mer som mig när det kommer till "de större frågorna", politik osv.

Jag skulle önska att han hade ett jobb

Jag skulle önska att han gick upp tidigare på morgonen.


Klart man kan ha en relation tillsammans fast detta inte finns.

Fast ibland när jag sjunger så skulle jag ju bara önska att han var där, o hade samma glädje som mig.


Men ibland tänker jag att E har något som jag ser hos få killar, som mina kompisar haft

Tålamod.

Han har ett otroligt tålamod.

Han har också en positiv syn på saker, han ger inte upp, deppar sällan ihop och säger"det kommer aldrig att gå"

Och det är ju jävlig fina egenskaper.

Speciellt när man är som mig, faller ner i mörker av depression, så plockar han upp en rätt bra.


Han har aldrig höjt rösten åt mig.

Han har aldrig hånat mig för min oförmåga att städa och hålla det snyggt runt mig.


Det är bra.

Men kanske hakar jag upp mig på dessa saker, för att jag är för feg för att se det som inte är bra?


Kanske det är viktigare att dela intressen ihop?

Kanske det är viktigare att vi röstar på samma parti?


Klockan är 00.08 och jag tänker nu igen:)



fantastisk låt

Ego
Av batmanbebis - 13 juli 2015 19:27

Vaknade utvilad och kände mig glad, har en del saker att göra idag, och sånt är ju kul.

Blev sittandes på sängkanten ett tag haha, för mycket saker...vart skulle jag börja.

Jag började med att dammsuga hallen, naken.

Ställde iordning skorna och tog bort tre par vinterskor som stått i hallen(tog bort som i att tog åt sidan, haha)

Dammsög vardagsrummet och plockade lite tidningar från toaletten och vardagsrumsbordet.

Skurade kylskåpet.

Vek kläder som hängde på sängen och la in i byrån.

Hahah, tänk om jag kunde vara såhär produktiv jämt?
Tänk om jag kunde få en rutin på detta så jag slapp ha det så stökigt, jämt!


Tog en promenad, vädret var faktiskt helt okej.

Gick in i en ny butik och såg en heldel fina killkläder, vilket är rätt ovanligt

Shoppade två tröjor till min pojkvän.


 

Tyckte dom verkligen var skitballa!
Jag och min pojkvän har många gånger lika smak, men jag är aldrig riktigt säker(jag vill exempelvis fortfarande att han ska ha rutig skjorta...men han vägrar).


Sen fixade jag mina naglar, blev helt sjukt dyrt...Skulle såklart göra en massa saker med dom så det var väl det som kostade..borde egentligen ha frågat om priset innan.


Jag gick in på COOP.

Har tänkt laga något smaskigt tills E kommer, vi har ju inte setts på över tre veckor, jisses!


Så jag tänkte mig:

Nudlar som jag kokar.

Sen köpte jag skalade räkor som jag tänkte fräsa i vitt vin tillsammans med bambuskott.

Ja, alltså jag köpte vitt matlagningsvin, har aldrig köpt det så detta är ju en vild gissning.

Köpte jordnötsås.

Och sötsur sås.

Alltså fick jag beslutsångest, men kanske kan man toppa med båda:P


Tänkte iallafall att räkorna har man iallafall i på slutet, det har jag lärt mig annars blir dom sega.

Men vitt vin är jag väldigt osäker på, tar sånt över smaken eller...hmm får testa


Sen kom jag hem och dammsög soffan.

Gjorde iordning en omelett till mig och åt en knäckemacka till.

Och nu tvättar jag:)


En helt vanlig dag, många av er gör säkert detta flera gånger i veckan, men för mig är det stort att jag har detta driv


Nu börjar jag smått tänka på vad jag ska ha på mig imorgon när han kommer.

Ska jag möta honom? ja det är mysigare att mötas.

Och jag blöder.....YEY


haha

Bild · Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards