batmanbebis

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Jag älskar den jag är.

Av batmanbebis - 10 september 2015 18:05

Det är så mycket med mig själv som jag hatar i perioder.

Jag tycker att jag har ett tråkiigt liv.

Jag blir galen på att jag är så dålig på att strukturera hemma.

Men fan vad jag älskar att jag inte håller tyst.

På möten på jobbet är jag alltid delaktig, jag kommer med förslag, förändringar och åsikter.

För mig är det idag helt självklart.

Ibland tror jag den kaosen jag lever och levt i gör att jag ser på livet på andra sätt.

Jag har valt att vara tillsammans med en kille som inte har något jobb.

Vi kan i dagsläget inte bo ihop, eftersom han gör mig galen.

Och ja, visst låter det konstigt.

Och många människor som läser min blogg har i vissa stunder sagt till mig, du förtjänar något bättre!

Men vad är det som är dåligt?

Skulle en kille med ett jobb vara bättre för mig?

Är man bättre för att man har ett jobb?

Min pojkvän är fantastisk på många vis. Och jag VET att jag inte är lätt att leva med, så jag tror att jag ska hålla hårt i min pojkvän.

Och ja, många i min ålder börjar se sig om att köpa något ihop, det kan inte vi.

Om vi ska åka utomlands tillsammans så är det jag som måste betala.

Vi kan inte åka till IKEA och välja ut en soffa som vi vill ha tillsammans, eller renovera vårat kök.

Såklart jag också vill ha det så.

MEN, detta är inget jag kan påverka.

Så min tanke är att jag lever mitt liv iallafall

Mitt liv ska inte avspeglas i att jag inte kan köpa en bostad med min partner, eller åka utomlands.


Jag tänker väl att nångång ska vi också få ha det så.

Fast under mina sämre dagar känns det som att han kommer vara arbetslös hela livet.


Sen tänker jag.

Hur mår han då?

Han som aldrig kan köpa kläder, aldrig har råd.

Även om han inte har ett jobb så har ju jag ett, vilket gör att jag egentligen kan göra vad som.

Som nu, när jag ska börja övningsköra.

Han kan inte göra det, finns inga pengar till det.


Jag höll ju på att göra slut med E för ett tag sen, jag orkade inte med att han var arbetslös.

Men jag tänkte, och kärlek handlar ju om så mycket mer än det.

E ser upp till mig, han säger till mig varje dag hur mycket han älskar mig.

Det är rätt häftigt.


Men jag hoppas att vi bara får vara lyckliga.

Jag önskar verkligen att han får ett jobb, en inkomst, få känna hur det är att ha pengar.

För han har aldrig haft det.

Dom var väldigt fattiga när han växte upp.

Min pojkvän är en sån som knappt gjort något i sitt liv.

Jag berättar om liseberg, spanien, grekland, vattenskoter, skidor, skansen.

Han har inte gjort något.


Och det ör något faschinerande med att vara tillsammans med någon som är så tacksam för så lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards