batmanbebis

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Kokpunkten, actionbad-Västerås

Av batmanbebis - 22 juli 2015 11:32

 


Kokpunkten i Västerås är relativt nyöppnat.

Det har varit stängt ett tag pga renovering.

Det är ett actionbad men flera rutchbanor som verkligen är speciella och udda.

Dom har också en relax avdelning som du kan köpa till så har du tillgång till den också.

Jag och min syster köpte relax+actionbad.


Resten köpte bara actionbad.

Vi var fyra vuxna, två tonåringar och en på 7år.


Du får ett armband när du går in, som du öppnar ditt skåp med.

På kokpunkten får man inte ha med sig massäck men det fanns ett ställe är man kunde äta, då betalar du med ditt armband, det var verkligen jätte smart!

Sen betalar du när du går ut från badet!


Actionbadet: Det är många trappor upp för att åka rutchbanorna, det finns såna enorma ringar/däck att låna som du kan åka på.

Köerna gick relativt snabbt.

Tror det finns fyra olika rutchbanor.

Annars fanns det fler bubbelpooler där man kunde sitta.

Själva badet var avlångt, med lite strålar för massage, och ett "regn" som man kunde gå igenom.

Fanns en ström i ett hörn som var häftig, man hoppade in i strömmen och åkte runt:)
Fanns ett rum med en stor skärm och stolar i vattnet, som dom kallade bio.

Klättervägg.

För de mindre barnen så fanns det lite vattenlek med leksaker, liten kana och sånt typ hollogram så det såg ut som det simmade fiskar.


Plötsligt så blev det fel på ALLA rutchkanor, så dom stängdes av.

Dessa resulterade till att ALLA människor plötsligt var i badet, och det blev trångt.

Tjockt med folk i den där "strömmen"så man for in i människor.

Vi gick ur vattnet för det var helt enkelt inte kul med så mycket folk.

Dom flesta kommer ju dit för alla coola banor, så när dom plötsligt stängdes av så kom alla ner till bottenvåningen.

Kokpunkten tar in 750 personer som max.


Jag tycker att kokpunkten passar bäst för barn från kanske 7 år och uppåt, som då älskar att åka rutchbanor som går fort(vissa åkte man i mörker).

Om du vill ha vattenlek och ett vattenland, så finns det andra ställen att åka till.


Maten: Finns hamburgare och pannkaka, frallor och fika. Du står i kö, betalar med ditt armband.

Sen får du en dosa som piper när din beställning är klar.

Vi väntade 45 min.

Vi klagade och fick höra att vi skulle säga till när vi går ut, så slapp vi betala.....YEY!


RELAX:

Man får låna en badrock om man vill, det läggs på en deposition på ditt armband på 100 kr som dom tar om du inte lämnar tillbaka den när du går ut.

Vi tog en varsin och det var ganska skönt att gå runt i inne på kopunkten.

När man kom in på relaxen skulle man få en energishot.

Vi kom in dit, var tyst och lugn stämning där, kanske sex personer till var där.

Vi blev inte bemötta, ingen sa hej.

Jag tittade in lite bakom disken och ropade HEJ

En kille kom ut och jag frågade efter shoten, han sa "jag håller på med den"

Jag och min syster gick runt och kollade.

Var en liten pool med jetset strålar och en stor skärm, lugnande musik var på.

Vi gick till ett aromabad

Det var ett rum med en liten pool med lite vatten, där i satt man och det doftade goda oljor, riktigt avslappnande!

Vi hade sån tur att vi fick vara där själva.

Sen gick vi till ångbastu.


Vi lånade små handukar som vi skrubbade oss med där inne, wow va härligt och fräscht det kändes!

Efteråt kunde man duscha av sig i en dusch som det regnade från taket, eller i en iskall hink som man drog i ett snöre.

Fanns två vanliga bastu också.

Sen var det inte så mycket mer.

Vi var där i 40 min kanske, frågade igen efter shoten.

Inte klar.

Vi satte oss på stolar vid ett stort fönster med fin utsikt och drack isvatten och pratade.

Efter 55 min var shoten fortfarande inte klar, då blev vi sura och gick.


Vi hann få ut rätt mycket av badet iallafall och barnen var nöjda.

Som tur var så hann vi åka mycket innan alla banor stängdes av.


När vi checkade ut så var tjejen i kassan redo med fribiljetter till oss för att banorna hade varit avstängda.

Absolut, jätte bra..och självklart.

Men vi klagade också på att maten tog sån tid, så vi slapp betala för den!

Vi sa till om relaxen, men det kunde dom ju inte göra något åt, men vi fick två nya fribiljetter till relaxen också.


Så det blev en billig upplevelse:)

Så jag tycker absolut ni ska åka dit och kolla läget, det känns unikt och vad jag förstår så finns det inget liknande i Sverige.


3/5 i betyg:)


#kokpunkten #västerås #actionbad #upplevelse #betyg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards