batmanbebis

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

TACK för dessa dagar

Av batmanbebis - 22 juli 2015 11:15

I lördags åkte vi till min syster.

Jag var bakfull, och eftersom jag är ovan vid det så tog det lite tid innan det verkligen gick in, haha.

Var seg och törstig på tåget, tur att resan bara tog en timme, men nej det är ju inte så jobbigt att åka tåg.

Söndagen åkte vi till en jätte fin plats i närheten och vi fiskade lite och fikade.

Min systerson fick sin första fisk, någonsin, va kul det var att få vara med om det!


Måndagen åkte vi till kokpunkten, det är ett actionbad i Västerås(tänkte jag skriver ett nytt inlägg och skriver en recension).

Det var kul där och jag hade träningsvärk på kvällen och dagen efter, huu va dåligt tränad jag är.


Relationen och stämningen mellan mig och E har varit olika.

Jag har känt mig jätte kär och jag har känt mig irriterad, men dagarna har varit underbara.

Min syster sa att anledningen att jag är så irriterad står nog för något annat, något djupare.

Och det vet jag ju.

Tankarna på att jag är sur på att vi inte kan bo ihop.

Men också ännu större, tankarna på att jag inte blir mamma...kanske inte på ett bra dag...kanske aldrig.


Saknaden efter att bli mamma är alltid starkare hos min syster eftersom hon själv har familj.

Och jag märker också hur van E är vid att jag är ironisk eller retsam, för ofta när jag ska säga något så försvarar han sig för att han tror att jag ska säga något dumt..

Det är ju rätt jävla hemskt egentligen.


Vår relation är som ett infekterat sår och det kommer alltid ligga och gro, man måste lägga om såret och ta hand om det.


Tisdagen skulle vi fiska igen, jag köpte mig ett nytt fiskespö..ett rosa!
Men regnet bara öste ner, lite trisst.

Vi åkte hem på kvällen tillbaka till Stockholm.


Och idag fyller E 29 år.

Han säger ofta att han inte bryr sig, att han inte firar.

Men det märks att han tycker det är kul.

Jag gav honom en dag på grönalund för ett tag sen och sen två tshirtar.

Idag åker han "hem" igen och det är såklart blandade känslor.

Men jag är tacksam för dessa dagar och att vi inte bara degade hemma i soffan.

Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards