batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Hur ser jag ut?

Av batmanbebis - 14 augusti 2014 19:20

Varför frågar folk "Ser jag tjock ut i denna"?
Är tjock något negativt eller?

Varför frågar folk typ aldrig om dom ser ut som en idiot?



 
 
Ingen bild

mi

14 augusti 2014 20:09

Jag vet inte, personen förväntar sig ju ändå att man INTE ska nicka och kalla hen fet. Kanske behöver man få höra att man inte är tjock utan rätt fin ibland. Kanske känner man sig alltid tjock och ful förutom just den lilla stunden någon påpekar att man inte är det. Och kanske är det värt att framställa sig som en idiot för att få ut den lilla stunden. Eller njaeeh vet ärligt inte :) Kanske ska man alltid utgå från att man ser otroligt tjock och idiotisk ut så man blir positivt överraskad när man råkar skymta sig själv i spegeln, på ett foto eller helt enkelt när någon helt från ingenstans kommenterar motsatsen ;)

batmanbebis

14 augusti 2014 20:14

Eller sluta fråga alla andra hur man ser ut, vad tycker man själv:)
Man kan ju få höra att man är tjock OCH fin Det ena utesluter ju inte det andra?

Jag har nog aldrig ställt den frågan, en gång frågade jag om jag såg ut som en säl med uppsatt hår iof... ::p

 
Ingen bild

mi

14 augusti 2014 20:32

du har givetvist helt rätt!Och jag har heller aldrig frågat hur jag sett ut, just för att jag ofta hoppas att jag inte syns alls. när jag var yngre kopplade jag lätt ångest, blyghet och den skadade självkänslan som satt på insidan till det jag såg på utsidan. "jag mår bättre om min mage är plattare" "jag skulle vara söt om det inte vore för mitt överbett" "mitt liv är inte värt att leva för jag har korta och breda ben" "allt skulle bli bra om min eksem gick över" "ingen pratar med mig för jag är blek och ser ut som en kille" "jag kan inte gå utanför dörren för jag är FUL" och jag har bantat, blekt tänderna ruinerat mig på hudkrämer och hållt mig inomhus i månader tills jag tillslut insåg att stora lår inte är lika med ful och att ful inte är lika med värdelöst liv. förlåt att det blev lite av en uppsats nu men menar att det kanske skapas ett ticks vissa? (har själv grunnat på just den frågan du ställde;P) och att man hela tiden tänker på att man är tjock och kan endast bota denna tvångstanke med att fråga och få ett nej. (finns ju säkert många miljarder andra anledningar oxå xD) Tycker förövrigt väldigt mycket om dina texter:) <3

batmanbebis

14 augusti 2014 20:47

Jag har varit på grupper för överviktiga där vi har träffats IRL. Då har jag pratat med kvinnor i 30års åldern som inte gått ut på krogen på flera ÅR..Kvinnor som slutat leva..Pga samhället och allas fördomar...Tjocka får inte plats i samhället(bokstavligen vissa sjukhus har otroligt små stolar i väntrummen). Och hur visar man tjocka i tv? Jo man visar tjocka som äter för mycket och tjocka som vill gå ned i vikt.Nej..LEV säger jag....Jag läste om en kvinna som pratar med människor som är nära döden...Ingen svarade"jag ångrade att jag var tjock". Det man ångrar var att man inte levde!

Tack, hur hittade du min blogg?:)

 
Ingen bild

mi

14 augusti 2014 21:02

Så sorgligt... vilket förklarar denna rädsla för att vara tjock. Ett begrepp som inte alltid används för att beskriva ett hälsotillstånd utan allt oftare syftar på en putmage eller en person som inte faller innanför ramarna för att vara vältränad eller anorektiker. Haha att klädstorleken skulle kunna vara ett mått på lycka och livskvalite... xD som du sa: LEV :D

Genom en kommentar du lämnat på en annan blogg och har varit fast sen dag ett:)dontstopthemusic heter den bloggaren om jag inte minns fel

batmanbebis

15 augusti 2014 18:22

fan va coolt...folk läser min blogg...YOLO!

 
Daniel

Daniel

15 augusti 2014 01:55

Värst är att få den frågan. Plötsligt ställs man inför val att vara ärlig eller snäll. Är man ärlig är man du, är man snäll har man ljugit :)
Blir fel hur man än gör.

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

15 augusti 2014 18:18

Om nån frågar "ser jag tjock ut" kan man väl bara säga att man är en idiot som frågar..

sen borde män lära sig att inte vara för ärliga.
säger min pojkvän att något inte ser bra ut så byter jag om igen o igen o det tar längre tid för oss att komma hemifrån;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards