batmanbebis

Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Kämpa på

Av batmanbebis - 6 april 2017 17:58

Ringde socialkontoret idag.
Helt otroligt måste jag säga.
Jag har ringt till många olika ställen i mitt liv men socialtjänsten ekonomi är alltid värst.
På försäkringskassan eller liknande hade man aldrig kunnat hålla på som dom gör

9.00 började telefontiden och jag ringde.
Blir kopplad 6 gg.
Sex personer har sin telefon avstängd.
Tillslut går signaler fram och jag väntar. Leker med en otålig dotter samtidigt som jag hör tut tut.
Växeln kopplas in efter 10 min. Jag har blivit koppladctill till nån chef för fastigheter
.inte alls dit jag ville. Otroligt frustrerande

9.45 får jag prata med A.
Berättar kort om min situation och han är helt känslokall och faktiskt korkad.
Han pratar med mig som att jag vore dum och den känslan har jag inte känt på 10 år...då jag gick på soc.
Det visade sig att han var E s handläggare. Det är lustigt att han får säga det föresten.
Och då sa jag allt.
Sa att det är för jävligt att ni ger honom pengar medan jag sliter för att överleva. Frågade hur fan han kunde få pengar när han inte ens är skriven i kommunen.

Jag sa också att jag vet att han har tystnadsplikt och att han inte gick säga vidare det jag sagt
Jag kanske förstår för min pojkvän..mitt barns pappa men vi kan inte ha det såhär längre...

Jag vill bara flytta.
Tanken på att vara själv här med mitt barn skrämmer mig lite. Man behöver nån. Ellerhur?
Sen börjar hon flrskolan och ned mina tider kommer hon behöva gå 7 till 18.
Det är inte okej och jag har inte råd att gå ned i tjänst.

Så jag borde flytta..ha föräldrapenning och sen söka a kassa.
Sen söka jobb helt enkelt.
Måste kolla upp vad jag skulle få i a kassa.

Jag är så motiverad att flytta och börja om.
Vill att min dotter ska ha familj runt sig och släktingar.

Är så otroligt mycket nu i tankarna och jag har inte ens nämnt detta för E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards