batmanbebis

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Ingen bloggtorka här inte!!

Av batmanbebis - 1 augusti 2015 19:07

Ja,jag bloggar hysteriskt nu.

För att jag kan

Får.

Behöver.


En tanke slog mig, och jag hoppas att ni kan komma med era åsikter.

Av nästan 300 läsare så finns det nog många kloka där ute, kanske nån med samma kaos?


Såhär tänker jag.


Idag skrev jag att det var uteslutande, noll, zero att jag skulle gå ut idag.

Jag sitter här och känner mig bättre mentalt, men trött.

Bästis sa att han var lite seg och skulle äta....


Min bekanta skriver på facebook att hon tackar alla som kom och firade hennes födelsedag.

Hon skriver att hon hoppas hon ser fler ikväll...då hon ska ut.


Och  jag tänker.


Sitta hemma, läka mig själv, vila och kanske gotta ner mig med någon film..sova tidigt.

Sen tänker jag.

Karaoke är ju mitt liv, och gör mig glad..

Ska jag låta mina känslor styra över att jag inte får gå ut o göra något kul, sjunga?
Ingen alkohol, det är bestämt.

Men sång....kramar..vänner?


Hon kommer att vara där.

Kommer det att göra ont att se henne?
Ska jag låta henne göra att jag stannar hemma och gråter?
Tänker.

Ska jag låta henne vinna?

Eller är det inte att låta henne vinna utan är det bäst för mig att vara hemma?


Att gå ut behöver ju inte vara att ja förnekar mitt mående.


Vad tycker ni?




Ego
 
 
Ingen bild

Emmy

1 augusti 2015 20:15

Ut och ha kul röstar jag på!!! Men utan alkohol som du skriver, risken finns ju att man söker tröst där annars! Förstår att du har det riktigt tufft just nu och hoppas verkligen att det blir bättre snart! Tycker absolut att man ska vända sig till sina vänner och prata om sina problem om man vill det! Livet är inte alltid på topp och då är det bra att få ur sig sina tankar och känslor på något sätt... Om det är genom att prata med sina vänner, en psykolog och/eller blogga är väl upp till var och en, eller hur! När mina tankar är kaos brukar jag också skriva av mig, fast på papper.. Skriver massor men går aldrig tillbaka för att läsa vad jag skrivit .. Sen mår jag faktiskt bättre, bara jag fått ur mig skiten... Stor kraaam till dig och tack för en bra blogg - du känns så himla äkta! Men jag hoppas som sagt att du kommer må bättre snart! ☺

batmanbebis

1 augusti 2015 20:18

fyfan, tack Emmy! På riktigt, tack.
Du har rätt, visst är det fantastiskt att skiva?
Och jag kommer aldrig hålla min skit inom mig och bara släppa ut dom till psykologer.
Psykologer är bara människor, dom också, och man ger inte nödvändigtvis ett bättre stöd för att man gått några år på högskola.
Jag tror jag går ut...kanske..
tack igen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards