batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Jag är en svag människa....eller smart?

Av batmanbebis - 23 juni 2015 20:12

Jag smsade E.


"antar att du inte kan låna någons telefon på hela dagen, är jag inte viktig"


Känner mig stark och kaxig när jag skriver.


Sen blir jag eftertänksam, som så många gånger förr..


Vad är det värsta som kan hända om jag ringer?
JO!
Det är fan inte JAG som ska ringa hela tiden.

JAG har ringt flera gånger tidigare dagar men då har det minsann inte "passat att prata med mig".


Kanske kan han inte låna någons mobil?

-klart som fan att han kan!


Sen tänker jag, och något som förmodligen är mest sannorlikt.

Han "vågar" inte fråga, för min pojkvän ber fan aldrig människor om saker eller tjänster.

Förutom mig.


Är det töntigt?
Betyder det att han inte vill prata med mig?
Nej, det är bara ett konstaterande att det är så han är, more or less.


Ett jävligt dumt beteende eftersom det gör mig galen, men ja....


Så jag tar nog en dusch sen ringer jag.

Jag ska berätta för honom hur viktigt detta är.

Jag ska säga att jag vet att han är stressad, att han förmodligen också är ledsen för allt som hänt men att JAG är viktig.


Något som har växt mer under dessa dagar är kärleken till E, och jag vet att detta är det rätta för oss.


När jag pratar med min syster så säger hon att E har många fantastiska egenskaper som faktiskt är unika.

Och hon har rätt, det var ju dom jag blev kär i.


Jag har länge inte kunnat säga till min pojkvän att jag älskar honom.

Det har nästan blivit som ett skämt mellan oss att han säger att han älskar mig och jag svarar med.....jag gillar dig med.


Såklart är det inte roligt, men vi använder humor till massor i vår relation.


Jag tänker ibland att jag nog inte kan säga de tre orden förrän vi har det bra.

Bra och tryggt.

Jag har sagt orden men absolut inte många gånger under dessa snart tre år.


Jag får påminna mig själv att ta en dag i taget.

Och jag inser nu, när jag är ensam  hur jävla trasig jag egentligen är.

Jag har lagat mig själv provisoriskt med hjälp av min pojkvän.

Men också, jag har kämpat, gråtit och motiverat min pojkvän så nu när han inte längre bor här så känner jag mig.....tom.

Alla dagar av oro för honom, för ekonomin och för mina känslor har satt stor press på mig och nu plötsligt är det bara jag här.

Jag som ska diska, plocka undan, sova ensam i sängen, storhandla och dammsuga.


Jag ska nu umgås med mig själv, och inser hur jävla trasig jag är.

Därför fick jag ju tanken om att skriva en bok om mitt liv

Har googlat lite och fick endel information men en sak kvarstår, skriver man i word eller?


Det skulle vara så fantastiskt kul att få hela mitt liv skrivet i en bok, wow vilken grej!

Men ett tips var också om att ha en röd tråd och också ett slut...Men min bok skulle inte få något slut...utan mer..fortsättning följer?



Censur · Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards