batmanbebis

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Söndag och snorig.

Av batmanbebis - 24 april 2016 09:08

Fy, började redan att må dåligt igår kväll, snorig och ont i halsen...suck

Imorgon gäller det!
Då ska jag ringa klinikchefen och prata om min frisktandvård.

E sa att han skulle följa med mig till tandläkaren när jag ska göra rotfyllning, haha jag tänkte inte mer på det sen kom jag på, hur många 31åringar har med sig sin partner in?
Sen är det ju så sjukt trångt när dom håller på, när jag tog tandsten sist så höll tandläkaren på och skrapade och sen en sköterska bredvid lutandes och sög i min mun med nån sug-grej.

Det var trångt för dom två, så E får nog inte plats.

Däremot var det otroligt lockande med tanken på att jag ska ha musik i öronen, det tror jag tammefan att jag ska ha, det är ju det där hemska ljudet som är så jobbigt..Och det faktum att jag får spykänsla helatiden så ögonen tåras.

Är som så jävla obehagligt att ligga ned och få spykänsla, än om du sitter upp.


Så imorgon har vi utedag med kidsen så blir lite problematiskt att gå iväg och ringa, men jag får försöka fixa det.



Igår var jag nere i källaren och skulle röja lite igen..Det är typ 70% kläder där nere och mycket har jag inte gått igenom på många år...

Men så fanns det kartonger, som jag igår gick igenom.

Hittade en kartong som i princip var full med mammas gamla papper och grejer, slängde allt.

Hittade våra gamla pass från när vi var barn, hittade min mattebok från 3an och massa grejer från skoltiden, kul:)


Hittade en gammal kalender från min mamma, från 2005.

Hon hade använt den som dagbok och jag satte mig och läste.


Den var full av bitterhet, de flesta dagarna hade hon skrivit in hur hon skulle jobba, men också nån form av gnäll.

Gnäll på att hon är sjuk, sjukhusbesök, hur dumma hennes kompisar är som aldrig ringer osv..

Bläddrade och bläddrade och såg inget inlägg om hur fint vädret var eller hur kul en fest var.

Hon skriver om olika män hon träffar, på två månader läser jag tre olika namn.

Hon skriver om "29åringen" som hon träffar på en kryssning(min mamma är alltså vid detta tillfälle 46) hon skriver att mestadels av kryssningen tillbringas i hytten...."fniss".


Hon skriver om att hon hoppas dom ses igen, och det gjorde dom...och han var ju en okej kille..för han bjöd ju på allt.


Så otroligt barnsligt och pinsamt att läsa hennes anteckningar.

Hon skriver om att hon minsann får göra allt hemma och jag gör ingenting.

Jag minns att jag flydde hemifrån för att jag inte orkade med mammas män och alkohol.


Hittade gamla foton när hon var på en kryssning, ögonen var dimmiga och dom var i en hytt med massa killar som var minst 15 år yngre, mådde dåligt och slängde alla foton.


Så en  hel flyttkartong, så slängde jag i princip allt.


Sen blir det att gå igenom kläderna mer, då vi har anmält oss på en loppis sista april.

Funderar på om jag ska märka ALLA kläder, blir rätt jobbigt men kanske nödvändigt?
Tror vi säkert kommer att ha med oss 5-6 sopsäckar.




 
 
Ingen bild

anna

24 april 2016 23:04

Jag brukar följa med min kille till tandläkaren och han följer mig. Han brukar även följa mig till läkare och en gång till gyn! Fast alltså, vi har ju gått utan varandra också. Men det känns tryggt att ha med nån man litar på.
Mitt liv verkar ganska likt ditt. Har liknade upplevelser med mina föräldrar. Min kontakt med mina är därför inte den bästa.
Och vi kan inte få barn. Fast nu kan ju du... det ger hopp ändå. :)

batmanbebis

25 april 2016 19:28

Hej anna!
Ja, man ska inte skämmas för sånt.Det är bara det att det är så trångt hos tandläkaren med två som är vid munnen:)
Skönt att höra att fler har mina upplevelser, inte skönt att man har dysfunktionella föräldrar dock.. Hur länge har ni försökt?
Ja jag är verkligen ett levande bevis på att det GÅR när jag höll på att gå under..
KRAM!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards