batmanbebis

Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Förkylningen snorar vidare..

Av batmanbebis - 29 februari 2016 20:02

Idag har jag snytit mig galetmånga gånger.

Jag snöt mig före lunch, mitt i lunch och efter lunch exempelvis, uhheeaa

När  jag böjer mig så spänner det i öronen,. Så efter jobbet så drog jag till apoteket för att hitta nån bra nässpray för bihålorna.

Första apoteket sålde ingen till mig, dom sa att jag måste rådfråga med läkare..Och VC är stängd

Det andra apoteket sålde nasoferm till mig, tydligen utan ett ämne, som jag ej minns nu, så den skulle va OK

Det var ju inte alls den sorten jag ville ha, men den skulle kunna hjälpa lite iaf sa dom:)


Var inne på cubus idag och klämde lite på barnkläder, sen gick jag in på H&M....vågade inte köpa något.



Fick besked idag via mail var en nyrenoverad tvåa skulle kosta, och den var verkligen dyr.

Fick lite småångest, men vi bor i stan där hyrorna är extrema tyvärr..Även fast detta var i dyraste laget.


E har inget jobb, och därför ingen inkomst och det är ju det som stressar mig enormt.

Han ska väl inte vara arbetslös hela livet, men jag gillar inte att utgå ifrån att han kommer att kunna bidra med hyran inom en snar framtid....vill mer tänka här och nu ,, hur det skulle funka NU.


Jag vetinte riktigt heller hur effektivt E söker jobb. Han har sina perioder märker jag. Och det är som att nu är han superstressad och orolig och känner sig piss, då lägger han ner allt..

Det gör mig otroligt stressad i perioder att det känns som att han inte engagerar sig.


När jag googlar runt i div forum så märker jag hur hatade män blir som ska ha barn, och inte jobbar.

Men jag läser om massor av arbetslösa kvinnor som ska ha barn.

Undra varför det ena är mer okej än det andra?


Är det så att man fortfarande tycker att det är mannen som ska försörja kvinnan?
På familjeliv skriver flera om att dom är arbetslösa och  gravida och folk peppar och säger att det ska gå bra med bidrag osv..
Men om en MAN är arbetslös, då är han lat och borde "skärpa sig".


Eller har det med graviditeten att göra kanske, att en arbetslös kvinna har svårare att söka jobb som gravid?

Ah jag vetinte, känns jobbigt iaf men känns ändå som att jag kommer nog att flytta iaf, bara för att ha en fin lägenhet som jag kan må bra i.


Nu är det sportlov på jobbet och av nån konstig anledning märker jag av att jag har superkort stubin.

Imorgon ska vi promenera med barnen, skönt att röra sig ute faktiskt...Men min favvvo kollega är sjuk och jag tänker FAN inte gå sist när vi promenerar imorgon, det är hemskt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards