batmanbebis

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Saker som fastat i min hjärna.

Av batmanbebis - 17 augusti 2015 21:26

Jag är en sån som älskar verklighetsbaserade böcker(när jag väl läser) och filmer, dokumentärer.

Jag har tittat på ett flertal dokumentärer och intervjuver med människor som har varit med om otroliga livsöden.

Jag hörde för ett tag sen om en tjej, som jag såg en intervju med, som jag bara inte kan släppa.

Hon och hennes pojkvän var tillsammans och han var agressiv och slog henne.

En dag vaknar hon av att han kastar varm olja i hennes ansikte.

Detta är fruktansvärt.


Dom har två barn ihop, hon är mamma till hans barn och så gör han såhär.

Men vet ni vad som gör att jag tänker på detta lite extra mycket?

Innan han gjorde detta fruktansvärda så hade han friterat kyckling i oljan. Så denna fantastiska kvinna får inte bara brännskador över i princip HELA kroppen utan även salmonella.

Alltså.

Jag blir så jävla upprörd!



Sen vill jag IGEN skriva om de vidriga monstret Ariel Castro.

Denna pappan kidnappade tre unga tjejer som han hade kidnappade i sitt hem i 10 år.

Jag kan bara inte släppa detta.

Jag har googlat, läst och sett filmen som handlar om detta och jag är helt mållös.


Fattar ni, TIO JÄVLA ÅR.

Det är ju så sjukt lång tid.

Lagar har ändrats, teknikprylar har utvecklats, saker har uppfunnits.

I tio år så misshandlade han och våldtog dessa unga kvinnor.

Och förstå att vara hans dotter, han hade flera barn.

Alltså...helvete.


Idag hade jag ett samtal med en mamma som pratade smått om sin dotter...allmänt.

Sen sa hon"sen är det en sak till ".......xxx pappa gick bort för snart ett år sen.

Jag blev helt stum.

Jag såg hur mamman bet sig i läppen.

Jag beklagar verkligen

Hon beskrev det som att hon var orolig över att många skulle fråga, och hon sa att hennes dotter har slutat att svara, och att det har stört många barn.

Fan jag ville bara krama dom!

Men jag berättade att familjer ser olika ut, och att det är absolut något vi ska prata mycket om i klassen.


Oftast är det ju så med barn, dom frågar , och får dom svar är dom många gånger nöjda med detta.


Pappan dog i hallen.

Pang bom.

Inga sjukdomar.


Det fick mig att tänka om det är värt alla gånger jag skäller på min pojkvän.

Jag skulle gå sönder om jag förlorade honom.

Men jag skulle gå itur om jag förlorade honom om jag innan varit riktigt elak.

Vi har oftast som en regel att alltid säga godnatt till varandra.

Och vi försöker att inte somna osams, det har vi försökt sen dag 1.


För ibland är livet för kort..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards