batmanbebis

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Ny start, nya elever!

Av batmanbebis - 16 augusti 2015 19:37

Imorgon är det dags.

Jag har haft en vecka barnfri tid.

Jag har målat elevernas toaletter.

Vilken otrolig boost det har varit för mig. Jag inser hur jävla osäker jag är på mig själv, och har så enormt höga krav.

Stod och svor när jag skulle måla, och den där maskeringstejpen hamnade snett hela tiden

Men jag klarade det!

Och detta är första gången jag målar och det blev fint, ett riktigt upplyft.

Imorgon kommer 15 förväntansfulla elever med deras föräldrar och jag ser verkligen fram emot detta!


Men för alla är det inte en dans på rosor.

Det finns barn som har en stor klump i magen av tanken på att komma tillbaka till skolan.

Kanske blir man retad, orättvist behandlad, kränkt eller så är man rädd

Precis som när sommarlovet börjar så är det en ångest för många av barnen, att veta att man kanske inte får någon semester

Och att en utlandsresa, eller ett besök på skansen är bara att glömma.

Många barn spenderar sommaren i sin lägenhet, kanske med föräldrar med missbruk.


Därför ska man inte göra en så stor grej av"vad har du gjort i sommar"

Men jag tycker också att man ska prata om vad man gjort, för många elever vill berätta. MEN man ska också vara tydlig med att bara för att dom varit på grönalund så är inte din upplevelse, och din sommar när du "bara varit hemma", mindre värd, eller tråkig!


 


Fixade naglarna idag.

Gjorde dom sist i början på semestern, så dom var långa och spetsiga och jag tyckte inte det passade för skolstarten.

Vill ju inte råka riva barnen.



Allmänt · Bild · Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards