batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Åh, tänk om man var rockstjärna

Av batmanbebis - 11 augusti 2015 18:51

Fan va ballt det vore att få jobba med musik

Skulle vara så jävla skoj att få sjunga för människor, annat än karaoke.

Om jag bara kunde spela ett instrument så skulle jag kunna få jobb som trubadur.

Men jag har ingen lust eller vilja att börja träna på typ gitarr.

Jag känner flera gånger att klart jag borde byta jobb. Detta jobb är mitt första fasta jobb, klart jag inte bör stanna  där hela livet.

Men det är ju det jag är bra på.

Fast klasserna ökar, barnen blir galnare, färre personal och inte speciellt bra betalt.


Minns att jag träffade en tjej som höll på med något musikprojekt, hon hade unga tjejer som fick komma till nån studio o testa olika instrument o grejer. Det vore ju himla skoj att jobba med. Nån satsning för unga liksom...

Hmm kanske typ fryshuset?


Bara få jobba med något som man brinner för.

Jag älskar barn och älskar mitt arbetssätt, men många gånger så får det inte plats för min kunskap längre.

Det blir bara stressigt och utarbetat.


Kom att tänka på en mamma vars son fick en muskelsjukdom.

Hon och dottern flyttade rätt plötsligt till en annan del av sverige.

Försökte hitta henne för o se hur det går för dom, och hur sonen mår.

Hon flyttade för sex år sen...

Hon har under dessa sex år fått..............FEM BARN

Jag blev rätt jävla chockad när jag såg det.

Fem barn på sex år.

Sen blev jag sur, som alltid...att det ska vara så lätt för vissa att bli gravida.

Ja alla känslorna om barn kom direkt när jag började jobba igen.

Det var som att trycka på en knapp.


Nu på kvällen käkade jag grillad kyckling, sallad och bulgur.

En lagom portion men jag blev fan inte mätt, och det stör mig.

Jag får smått panik när jag inte känner mättnad...Men jag känner ju sällan mättnad..Jag måste lyssna till när min kropp är nöjd...Eller så blir jag kräkfärdig.

Men jag är livrädd för att vågen ska börja visa uppåt.

I början på sommaren gick jag ner tre kilo, det är rätt häftigt när vågen stått på samma i 1.5 år.

Men nu är det tre upp igen och har så varit ett tag.


Enda anledningen till att jag blir så fokuserad på vikten är ju mina chanser för hjälp med IVF

Får JAG bestämma så är jag klar med vikthetsen, ångesten och känslan av att vara värdelös.

Men det finns en gräns för IVF.



 
 
Mot Ett +

Mot Ett +

12 augusti 2015 13:24

Pedagog på nån musikskola kanske? :) Om det finns nå såna dvs..

http://motettplus.blogg.se

batmanbebis

12 augusti 2015 19:09

Hehe ja det vore något kanske, men jag är ju inte alls inne på instrument eller toner:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards