batmanbebis

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Ariel Castro är fan djävulen

Av batmanbebis - 9 augusti 2015 13:55

Michelle Knight var påväg till rätten för att kämpa för vårdnaden  för sin son.

Hennes mamma fick plötsligt inte tid att skjutsa henne dit så hon började gå, hade svårt att hitta vägen.

Hon stötte ihop med Ariel Castro, hon visste vem han var eftersom hans dotter och hon gick i samma skola.

Så hon hoppar in i hans bil, med hopp om att få skjuts.

Men han kidnappar henne.

Och sedan två tjejer till..

Han har dom i sitt hus...i...10 år...kan ni fatta, 10 år!

Nu har det gjorts en film av detta ur Michelles perspektiv och herregud säger jag bara.

Jag har sett filmen och dokumentärer och intervjuver med Michelle och wow vilken kvinna.


Det är verkligen fruktanvärt hur han har dessa tjejer inlåsta i 10 år.


Han band fast dom , våldtog dom och hade flickorna som slavar.

Ariel Castro var själv med vid letandet av en av flickorna, alla i stan visste ju typ vem han var. Folk kände hans barn och han spelade i ett band.


Det som också är så fruktansvärt i denna historia. Är att Michelle beskriver hur hon sitter och ser på tv när hon är inlåst. Men det pratas aldrig om hennes försvinnande. Bara om de andra två tjejerna.

Amanda och Gina hade familjer som letade och satte upp lappar. Det hade inte Michelle.

Alltså, fy fan!!!!!!!!!


Och allt detta hände i princip nyss, 2014.

21 år var Michelle när han tog henne, 31 när hon kom ut.

Herregud kan ni fatta hur mycket man missar, hur skadad man lär vara, sårad och förstörd?

Men Michelle pratar verkligen som en överlevare, hon älskar att sjunga och laga mat.


Ariel Castro hängde sig själv i fängelset, fega jävel.


Se filmen, men den är tuff:/

Film · Tips
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards