batmanbebis

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Sista inlägget nu...kanske...typ

Av batmanbebis - 1 augusti 2015 21:47

Vet ni vad jag gjorde.

Jag skrev till min syster om hur det känns.

Orden bara flödade.

Jag skrev om min känsla av värdelöshet.

Om tomheten

Om att inte kunna andas.


Och hon är så bra

Hon blev inte förvånad, hon kom egentligen inte med en massa lungnande ord eller"det blir bättre"


Hon förstod, på riktigt

Klart man blir lite förvånad av en sån respons, man är väl mer van vid andra reaktioner.

Hon skrev att hon läst blondinbellasblogg

Där hon beskriver att hon fick ett adhd känsloutbrott och började hysteriskt rensa i sin garderob. Hennes man sa då åt henne att gå ut och springa istället.

Hon beskriver att han kan se när hon får dom här utbrotten och börjar göra saker maniskt och att han vet hur han ska hantera dom, stötta henne.


Vi har inga såna hjälpjag, utan vi måste hjälpa oss själva.

Och det har hon ju rätt i.

Hon skrev att hon också har sina tunga kors att bära, och att hon är övertygad om att vi båda har nån form av funktionsnedsättning.

Vilken tur jag har att ha en syster som sitter i samma känslomässiga båt som jag!

Vi lever totalt olika liv, men jag tror att vi lever i samma känsloras.

Hon beskriver ofta att hon nog inte kan falla lika hårt som jag, för att hon har barn.

Hon beskriver också hur mycke bättre hon tror jag skulle må om jag blev mamma, att livet liksom får en helt ny mening.

Att man aldrig innan trodde att man kunde älska något såå mycket, som man älskar sitt barn.


Jag vet.

Och det är ju såklart också en enorm grej i allt detta, jag är livrädd att bli barnlös.


Pappa ringde.

Pappa hade lite dötid på jobbet, säger såklart inget till pappa hur jag mår, det är för stort.

Men vi gled in på ämnet semester, att vi är rätt lika där

Vi båda ogillar hysterin över att man måste åka bort på semestern...Vi ogillar att vi är de enda som inte "gjort något i sommar"

Kändes enormt skönt att höra honom säga, "jag är också sån, jag fattar va du menar!"

Han sa också något klokt

Ibland behöver man ha semester från det man gör, sitt jobb...Det behöver inte betyda att man måste göra något annat.

Att sova ut och sitta och läsa tidingen på balkongen kan vara semester.


Funderade mer på att gå ut och bestämde mig för att stanna hemma

Jag orkar inte bevisa något idag och gå rakryggad på krogen för att bevisa för henne att jag inte mår skit.

Alla tankar och tårar har också gjort mig trött.

Finns tid senare, en anann dag att visa för henne att jag är GRYM:)


Inte en sekund ska hon få tro att jag sitter hemma och gråter över henne.

För på riktigt, hon är ett svin i sitt beteende, men det var absolut inte därför jag grät.

Min bägare var full, sen kom hon och kastade i en sten.


Jag tänker ignorera, för att det gör henne ledsen.

Sen tror jag att jag tänker låtsass som att inget hänt, det hade nog gjort mig mest förvirrad och sur:)
För jag kan inte, och tänker inte vara sur i en evighet.

När tiden är kommen så kommer jag säga, att det är mycket som hänt i sommar och det där med dig var en fyllegrej.



För summan av det hela är att hur pissigt mitt liv än må vara så har jag inte deras relation.

Där man låtsass, där man är otrogen.

Där man friar till varandra på krogen.


Man kan bråka, skrika, svära ha olika åsikter och framtidsmål.

Men man går fan inte bakom någons rygg med att vara med någon annan.


Så jag är inte ledsen på henne, jag är besviken över hennes beteende.

Man friar till en tjej och leker EN vecka senare med någon annan.

Hon kommer ha ångest, länge...Inte jag, jag har min relation, och har inte ljugit för honom.



Jag ringde E.

Han var hos sin syster, dom poppade musik och skulle ut.

En gammal bekant från hans hemstad hade kommit och hälsat på och dom skulle ut på krogen.

Detta är alltså första gången E går ut på....shit jag vetinte ens när?


Det viktigaste för mig under vårat samtal var att låta glad, få honom att känna sig trygg.

Så jag sa hur kul det är att han går ut, umgås med gammal vän och in syster

Och det är faktiskt så jag känner.

Han sa också att han skulle ha sin tjejpolare i knät hela kvällen för varken hon eller han orkade med ragg, hahaha..fantastiskt!

Jag skojade till det o sa att det är jobbigt att va poppis;)

Jag vill vara tjejen som säger WOHO kul för dig, för han är aldrig aldrig negativ när jag ska göra något.


Sen tror jag också såklart att det påverkar hans kväll

glad flickvän= rolig kväll

sur o tvär=dricker mer?


Förra gången han skulle komma så blev det ju lite knas.

Skulle komma på måndagen, kom onsdag o jag var helt trasig o ledsen o ensam...

Så det gjorde att vi bråkade när han kom hit.

Och sen småhögg jag honom hela veckan.


Men nu känner jag mig verkligen bara lycklig över att han ska komma.

Och jag ska göra allt i min makt för att vara en fantastiskt flickvän!





Ego
 
 
Ingen bild

anna

2 augusti 2015 00:48

Jag kan nästan aldrig kommentera din blogg :( sorry om jag skrivit samma sak 18ggr nu för det verkar inte ha kommit fram. Vill bara säga, längtan är bra. Han verkar älska dig och du han tillbaka. Försök att inte tänka för mycket. Njut av varann. Kram!

batmanbebis

2 augusti 2015 14:09

va konstigt att du inte kan kommentera anna.
tack för dina ord!! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards