batmanbebis

Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

Diskussion i väntan på bussen

Av batmanbebis - 22 juni 2015 20:58

Jag måste bara dela med mig av det otroligt skrämmande mötet imorse när jag satt i 14+ min och väntade på bussen.


En tjej som vi kan kalla Sara jobbade på mitt jobb förut(typ i tre mån) hon har en son på 7 år och en bebis i vagn.

Nu kom hon till busshållsplatsen, och hon och jag är verkligen olika men vi brukar småprata när vi ses.


Hon var uppenbarligen extremt trött på sin son, ,och det kan man ÄR man nog absolut som föräldrer.

Men jag tyckte detta var lite extremt, hennes tålamod var verkligen NOLL.


Mamma när ska vi till xxx ?

-Om fyra veckor

Åh fyra dagar, jag längtar verkligen!

-DAGAR sa jag, sluta spela dum!

Ska moster följa med också?

-Nej din moster jobbar hela sommaren.

Kan jag inte få hälsa på moster och fredrik nångång då?

-Jag sa ju att dom jobbar, ska du vara själv i deras hus eller?

Ja det kan jag vara.

-Okej gör så, lycka till.


Jag vetinte riktigt vad jag ska säga i detta läge utan försöker mest lyssna in.

Hon ler åt mig och säger

Ja gud han är SÅ jobbig, det är väl åldern.


Det fortsätter....


Jag skulle hellre vilja åka till legoland faktiskt.

-Jaha, men det blir inget sånt.

Legoland är jätte fint, kan vi åka dit nångång?


Här blir mamman plötsligt typ hysterisk, vänder sig mot mig och säger

JAG FATTAR inte hur folk kan vilja ha typ 8-9 barn, jag dööööör.


Jaså säger jag och småskrattar.

Pojken tittar på mig och säger sen, man kanske vill ha så många barn


NEJ, ropar mamman, ingen vill ha så många barn.

Hon vänder sig mot sin fullt normala nyfikne sjuåring och säger:

Vet du varför? Jo för att dom vill ha BIDRAG, förstår du? BIDRAG. Sen ska barnen ta hand om varandra, jävla sjukt beteende.


Diskussionen mellan mamma och son fortsätter smått och pojken är inte alls jobbig utan ställer lite frågor bara.

Han är så jobbig säger hon och vaggar vagnen fort.

Nej.

Nej säger jag då plötsligt.

Jag tycker han verkar vara jätte fin och han ställer ju bara vanliga frågor, sen är det as tråkigt att vänta på en buss, ellerhur säger jag och ler mot honom.


Pojken tystnar och tittar ned på sina skor lite blygt.


Blev bara så jävla arg. Din son har en konversation med dig samtidigt som han sitter fint och väntar på en buss, som sen dessutom blev försenad. Är det så jävla mycket begärt att du bara ska svara på hans frågor!?


Och varför lämnar du ens honom på fritids när du är mamma ledig?

Ja jag tackar fan fan för att fritids finns för du hade ju inte tålamodet att vara med din son i en busskur i en kvart.



För det är konstigt, det här med mammaledighet och fritids.


Jag jobbar ju som bekant på fritids och vi har flera barn som går 9-14(vilket är de tider man får ha om mamman är mammaledig/eller pappan såklart)

Jag VET att det finns undantag då man behöver ha sitt barn på fritids, men varje dag?


Fritids är ingen barnvakt, är du ändå hemma varför har du inte ditt barn hemma?


En pappa kom och lämnade sin son och sa "guuud han är så uttråkad hemma"

Ja men hitta på något då?


Alltså grupperna på fritids är enormt stora, är det inte viktigare att platsen och tiden läggs på de barn som VERKLIGEN behöver vara på fritids?





 
 
Ingen bild

Mi

22 juni 2015 21:24

ÅH VAD HÄRLIGT med någon som vågar säga till sådana puckoföräldrar!! Hon verkar ha ruttna värderingar dessutom, så tråkigt. Hoppas pojken stöter på fler sådana som du, så att han inser att det finns alternativa sätt att bete sig som vuxen. Heja dig!

batmanbebis

23 juni 2015 17:02

Jag blev bara så ledsen, jag vet att barn kan vara jobbiga....ofta, jag jobbar ju med dom:)
Men man kan liksom inte sitta och himla med ögonen till sitt barn och sen bli förvånad när hen sedan gör detsama
Tack för din åsikt!:)

 
Micke

Micke

23 juni 2015 08:13

Det är nog tyvärr mer en regel än ett undantag. Lättja. Föräldrar orkar inte engagera sig med att hitta på saker och goes bananas när dom tror att alla barn kan roa sig själv på egen hand utan interaktion. Det är viktigare med ego-fokus och sitta och blippa med telefonen.

/Förälder

http://zeunertz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards