batmanbebis

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

#fredagsmys

Av batmanbebis - 17 april 2015 21:57

Idag ska jag ha chips!
Det var min första tanke när jag klev ut ifrån jobbet idag.

Köpte nån ny smak, som inte var så fantastisk.

När man ska gotta sig med det godaste som finns så borde man ju ta en smak som man vet man gillar....suck.

Till middag värmde jag sån Thaisoppa från Kelda och hade i räkor.

Det var gott men räkorna blev som gummi...yey

Räkorna var jobbigare att tugga än chipsen visade det sig, så mer chips än mat...yey!


Är inne på mina sista ägglossningstest och veckan har varit så kaosartat så jag har glömt att beställa nya.

Bestämde förut att jag skulle beställa när det var fem kvar


Nu såg jag att det var tre kvar och då kommer det att bli en dag då jag inte kan testa.

Meeeeeeeeen känns som det inte spelar någon roll om jag inte kan testa på måndag, ägglossningen lyser med sin frånvaro hursom

Jag brukar beställa från testlagret men plötsligt hittade jag en sida graviditetskollen där det var billigare.

Jag som tyckte att jag hade letat och googlat så bra.


Så nu klickade jag hem en ny sort.

Clear blue dubbel hormonindikator(haha hette den så?), well..syftet är iaf att den här kollar två olika hormon medans andra ägglossningstest kollar ett.

Sen anger detta test fler antal fertila dagar än de andra testen.

Så jag klickade hem 10 st såna och 14 vanliga.

Idag hade jag ägglossning enligt appen, men ja.

Men mensen var ju tidig denna cykel så jag vetefan va min kropp håller på med.


AAAAAAAAAAAAAAAAH vet inget!
Vet att jag köpte en bakteriedödande gel idag och mejade gärnet på det svullna tandköttet och TADA det känns fan bättre nu efter att jag stått och borstat ett tag.

Blödde som fan men det var enligt tandläkaren bara bra.


E skulle komma hem idag men han behövde hjälpa sin mamma.

Hans syster skulle ha hjälpt men hon hade tydligen fått nån flipp och blivit sur.

E har en syster som har PCOS, vilket gör att hon har humörsvängningar.

Nu har jag och E varit tillsammans ett par år och jag får höra ibland om hennes utbrott, men aldrig va dom handlar om.


Det som är konstigt är att hon själv ser inte att hon har ett problem med sin ilska.

Jag har ju massor av problem med mitt humör, det har absolut blivit bättre men jag vet om att jag har ett humör och har försökt göra olika åtgärder.

Men hon ser inget problem alls och det stör mig lite. Det stör mig att man är elak och får utbrott på människor men aldrig ser det som något problem?


Nu när jag pratade med E på telefon så hörde man att han var upprörd och det är han ofta när han varit med henne.

Och hon är så sur då så det går inte att resonera med henne, så när jag ringer E så är han så upprörd så han höjer rösten.

I början av vår relation när jag fick mina stora utbrott så kunde han säga att jag var som hans syster

Det slutade han snabbt med för jag blev galen när han jämförde mig med henne.


Men ja, fredag idag. Hemmakväll och som vanligt så längtar jag massor till att få sova utan att ställa klockan.


#detlilla #lyx #pcos #hormoner #ägglossning #hysterisk #relationer #batmanbebis #vårtur

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards