batmanbebis

Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Sol i sinnet

Av batmanbebis - 6 april 2015 10:43

Vilken härlig solig morgon!

Har sovit riktigt bra inatt och känner mig utvilad.

Imorgon är det dags för jobb igen, påsklov för barnen så det är lite mindre barn än vanligt.

Gillar att jobba på lov, mindre antal barn och man lär känna barnen på ett helt annat sätt. Men dagarna kan verkligen gå seegt.

Idag är planen att vi ska grilla.

Köpte sparris, bacon, korv och grill halloumi igår, MUMS!

Är ibland så himla omständigt att grilla, man tar fram en massa grejer sen äter man på fem min sen ska allt bort igen..
Är ju en skillnad om man är på en altan, men vi måste ju bära upp allt och in i hissen:P

Få se om vi äter ute också eller bara grillar och tar in.


Imorgon ska E bla till arbetsförmedlingen och fixa andra saker för att göra klart för att han ska till Småland.

Veckorna går ju himla fort annars, så han är nog hemma igen om ett ögonblick:)

Jag ska väl klicka in mig på testlagret nu igen för att beställa hem ännu ett pack av ägglossingstest.

Ikväll ska jag se Sofias änglar på kanal 5, då det är personer jag känner som är med i programmet.

Åh, jag kommer att gråta, men sånt kan vara skönt ibland.


Tänkte på en grej när vi var på kryssning, vet att jag bloggat om det förr men min kusins relation med sin flickvän är verkligen speciell.

När vi i gänget, på 14 pers, skulle äta lunch på båten så hamnade vi vid deras bord och två av småkusinerna.

Flickvännen satt med sin mobil uppe och satt och kommenterade olika bilder för min kusin.

Hon gick igenom vilka personerna på bilderna var och han nickade och lyssnade.

Inte speciellt trevligt kan jag tycka och sitta med en mobil uppe på restaurant!


Hur som så satt jag mest och vred mig i stolen för bakom oss satt min syster och resten av gänget och pratade skrattade och diskuterade.

Min systers man gick från bordet med deras son som hade börjat tröttna på att sitta, då for jag dit fort som fan för att få lite socialt sällskap.

E var supertrött och gick och la sig, så kunde min kusin och hans tjej sitta där med mobilen uppe.

Åh va irriterad jag blev!


Min relation är absolut inte perfekt, men dendär besattheten dom har av varandra är inte sund.

Såg så roligt ur när min kusin satt och kollade nyheter på mobilen, och hon gick iväg och skulle beställa i baren.

Var femte sekund tittade han upp från mobilen och tittade var hon var, när han efter tre minuter inte såg henne så reste han sig upp och gick och tittade var hon var.

Jag vet att hon är skör, för hon satt och pratade om sina psykiska problem öppet på ett barnkalas för nån månad sedan.

Min kusin har rätt mycket pengar och pratar gärna om det. Så E tycker det är rätt jobbigt att vara med honom , han säger att han känner sig misslyckad.


Det är så synd egentligen.

För utåt så är dom ett glatt par som reer och hittar på massa saker, har pengar och roar sig.

Och det är det E ser och känner att han inte är värd nått.

Men bakom den fasaden så är hon ju sjukskriven och går på starka tabletter för ångest, så allt är inte som det ser ut.

Har inte riktigt fått grepp om hur hon är som person, men ho pratar liksom fort och väldigt intensivt så det gör mig stressad.


Nej nu ska jag äta min frukost, surdegsknäckebröd med ost!


#softasänglar #relationer #pengar #överskattat #par #misslyckad #resa #iväg #prova #sol #surdeg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards