batmanbebis

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Dagen då jag kommer lämna dig, då allt är försent

Av batmanbebis - 26 juni 2014 18:27

Jag orkar inte längre bråka om pengar.

Jag orkar verkligen inte.

Min pojkvän är arbetslös och jag betalar i princip allt.

Allt.

Då jag gjort en GBP operation så äter jag inte längre speciellt mycket(men shoppar desto mer) så jag borde ha mycket pengar över, men så är det inte.


Min pojkvän känner sig värdelös och deprimerad när han är arbetslös, men han visar inga känslor.

Han har behov av att komma ut och hitta på saker, känna sig levande och värdig.


Det är bara det att saker kostar.


Så idag frågade han om han kunde låna 200 kronor.

Jag sa nej

Sedan frågade han, åtta gånger.

ÅTTA GÅNGER?!?!?!


Betyder inte mitt nej något?
Kan jag inte säga nej?
Hördes inte mitt nej?


Nej, jag vill inte låna ut, jag har själv dåligt med pengar.

Nej, jag vill inte låna ut sa jag ju.

Nej, jag vill inte låna ut, har du inte pengar så får du ställa in grillningen med din vän.

Nej, sluta nu jag vill inte


Men det gick inte.

Han fick pengar.

Jag är medberoende och jag hatar det.


Visst om två dagar får jag tilllbaka pengarna igen, det vet jag.

Men själva grejen, att mitt nej inte betyder något?

Tjatar han likamycket på andra???


Jag är så jävla arg och upprörd

Jag känner mig värdelös och att min åsikt och mitt mående inte spelar någon roll.


Jag orkar inte längre bråka om pengar, och det faktum att du aldrig har några.


Varför har du aldrig lånat pengar för att göra något med mig?
Har du tjatat på någon åtta gånger om att få låna pengar så att vi kan gå på bio eller äta mat?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards