batmanbebis

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

TACK för dessa dagar!

Av batmanbebis - 8 maj 2016 17:50

Åhh vilken härlig ledighet.

I fredags ringde min kompis helt oväntat och frågade om jag ville med till stan och strosa runt.

Vädret var underbart , jag fixade mig och mötte upp henne.

Strosandet blev till promenad och vi käkade pizza och snackade en himla massa.

Sen ville  hon ha öl så vi satte oss på en uteservering, vi satte oss bredvid två killar som vi snackade med.

Jag såg en så god typ frozen drink, så jag beställde en, alkoholfri såklart. Men åh den var så himla äcklig.

Var typ som att äta jätte söt marmelad, :(

Det var rökigt på uteserveringen och efter en stund fällde dom ner tak över oss och då kunde jag inte sitta kvar längre...blä


Sen var det dags att åka hemåt, hade lovat en annan kompis att möta upp henne på krogen och sjunga karaoke:)

Hela jag stank rök, verkligen vidrigt när jag inte själv röker OCH vi dessutom satt på en uteservering.



Härligt att få sjunga igen, det var ett tag sen, humöret på topp och åhh det var så härligt:)

Insåg att min mage var jätte stor plötsligt, den blir det på kvällarna..stor och hård, så härligt!!


Lördag kom.

Min kusin ställer ut sitt seriematerial på mässan i Kulturhuset i sthlm, så jävla ballt av henne och jag är verkligen stolt!

Min syster kom med tåget så jag mötte upp henne. Ännu en dag med härligt väder!!!


Vi strosade runt i stan, så härligt att få umgås med henne, barnen och hennes man stannade hemma, ville såklart träffa dom också:)

Vi åkte hemåt till mig, där min kusin bor och nu  var det dags att träffa BEBIS:)

Dom höll på att flytta så hemmet var kaos, E mötte upp oss och följde med.

Bebisen var himla söt och väldigt lugn..Det var en speciell känsla att hålla i en bebis när man själv är gravid:)


Vi pratade om bebis och om förlossingen, har inte alls panik över förlossningen, är ju långt kvar och jag har ju svårt att fatta att jag öht är gravid.

Vi åkte in till stan igen och satt och snackade och mös på en grekisk restaurant, sååå mysigt!!!


Syrran åkte hem igen med tåget och jag åkte hemåt för att gå på födelsedagsfirande.

Jag var HELT slut, men jag hade lovat att jag skulle komma.

Stannade två timmar hos kompisen, var mest fylla och ölspel och jag satt där med min cola zero:) Men det var trevligt.


SÖNDAG!


E vaknade tidigt, helt otroligt!!
Vi åkte till en loppis som jag hade fått intrycket av att den var stor..Men HAH va förvånade vi blev.

Loppisen var på en dagisgård, kanske sex bord.


Men detta köpte jag



 

Hon hade plagg för 20 kr och tog man flera blev det billigare.

Köpte lite som var sådär könsneutralt och ahh det fanns fina saker och BILLIGT!!

Sen hade hon en korg med saker som hon skänkte bort!! Så jag tog några små handdukar och en filt, perfekt ju!

Är ju en perfekt period nu för loppisar och jag ska verkligen besöka fler i sommar och samla på mig storlekar.

Har man sett plagg för 20/40 kr på loppis så tycker jag det är svårt att ge 150 kr på H&M.


Loppisen gick fort sen promenerade vi en heldel, gick till affären och handlade för att vi skulle grilla.

Vi köpte kött jalapenosås och ett fantastiskt vitlöksbröd...Grillade och la oss på en filt..Vilken härlig dag!
Nu sitter jag bara och myser och är så glad över den  här helgen:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards