batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Snorig...men rätt glad

Av batmanbebis - 25 april 2016 19:28

Imorgon kände jag mig verkligen som en död höna...hua.

E var uppe hela natten för att han envisades med att äta en hel habanero i maten igår"men jag älskar stark mat"; hahah mmm och ont i magen fick han.


Idag var det dags för samtalet till klinikchefen på folktandvården.

Receptionisten gjorde mig lite sur..Jag ringde i fredags och bad om att bli kopplad till chefen men då var han ledig, men hon sa att ring igen på måndag vid halv nio så kopplar jag dig...inga problem alltså..


Idag när jag ringde, svarade en annan kvinna och bara"jaha väntar han ditt samtal", som om det vore kungen liksom?
Nej svarade jag men jag skulle ringa idag

Okej, är du kund här?
Jag började bli irriterad men svarade japp.

Fick då lämna mitt personnummer....förmodligen för att hon skulle kolla så jag inte ljög.

SEN fick jag lämna mitt nummer, fick minsann inte numret till honom.


Han ringde upp efter 40 min, missade samtalet för jag hjälpte en elev, han gav dock sitt nummer på svararen, no problemo.


Superbra och trevligt samtal där jag var tydlig med att jag gjort fel för jag inte hade koll på mitt autogriro men att dom även gjort fel som inte kallat mig till en förfrågan om förlängning av försäkringen.

Så imorgon ska jag dit, kostnadsfritt lovade han, så ska hon göra en bedömning av mina tänder och se vad försäkringen nu kommer att landa på.

Idag betalar jag 59 kr i månaden och jag tycker det är supervärt!


Känns skit bra faktiskt men är en tokig tid jag ska dit på så ja kommer vara borta hela fm från jobbet.

Så dumt att man har ångest för det, jag vet ju att min kollega klarar sig utmärkt!


Vi har varit ute  mycket idag vilket har varit skönt för förkylningen.

Nu när jag kom hem åt jag det som jag alltid äter när jag börjar bli sjuk.

Falukorv, paprika, vitlök som jag steker...häller på vatten och buljong...river över ingefära:)


Men nu ska jag ta lite astmamedicin och en skön dusch så jag kan krypa ned tidigt i sängs.



 
 
Ingen bild

Lotta

28 april 2016 06:47

Så bra gjort att du ringde om tandvården! Skönt att det ordnade sig!

batmanbebis

30 april 2016 17:53

Verkligen skönt och ännu bättre att det inte behövdes rotfyllning ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards