batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Hysteri gick över i ilska.

Av batmanbebis - 23 april 2016 00:59

För tre år sedan tecknade jag frisktandvård.

Det innebär att jag betalar en summa varje månad, 59 kr.

Så när jag behöver gå till tandläkaren så behöver jag inte betala något.

I juni så var jag hos tandläkaren och det konstaterades att jag behövde göra en rotfyllning, jag trodde jag skulle dö.

Är livrädd.


Jag fick en tid till att påbörja behandlingen två månader senare.

Jag ringde och avbokade tiden, för att jag var livrädd men också för att det var mycket på jobbet.

Det var inga problem utan jag skulle höra av mig igen när jag hade tid.

Och det gjorde jag inte, för tiden rann på och jag kände inte av något i tänderna.


Så kom måndagen, jag kollar mina tänder och ser..en SPRICKA i tandköttet...OMG

Blir livrädd och tänker att tanden kommer fan ramla ut, shit nu e det kört!!


Det är nog dags att göra den där rotfyllningen, googlar runt och många säger att det faktiskt inte gör ont...


Ringer och bokar en tid och kvinnan säger"men ditt avtal har gått ut, så du kommer att få betala fullt pris"


WHAT?!


Nackdelen med autogiro är att jag inte har stenkoll, så summan slutade dras i januari, då avtalet tog slut, det är helt mitt fel att jag inte hade koll.


MEN sköterskan som jag pratade med, och så står det på internet...att man ska få en kallelse innan avtalet tar slut för att det då skall göras en ny bedömning och kolla fråga om man vill fortsätta och om nivån ska ligga på samma summa.

Jag har inte fått en kallelse.


Jag är så jävla rädd och förbannad och det här med pengar ger mig otrolig ångest.

En rotfyllning kostar MINST 3000 kronor!!


Så nu ligger allt hopp på att jag på måndag ska ringa klinikchefen och förklara läget.

Ja, jag gjorde fel som inte hade koll på mitt autogiro.

MEN när jag avbokade min tid i augusti så skulle man ha informerat mig om att en ny tid måste bokas annars bryts avtalet.


För att avtalet ska gälla så måste man gå på alla undersökningar och behandlingar som tandläkaren kräver eftersom man måste sköta sina tänder...Och att jag avbokade den och inte bokade ny är tydligen mitt fel.

MEN när jag avbokade så sa  hon"ingen fara, ingen panik om du inte har bekymmer"


Jag är så jävla upprörd så jag satte mig ned på jobbet idag och försökte ha en pepptalk med mig själv.

Tänk såhär, du har pengarna...Du har ett sparkonto, för 6 år sen hade du inte haft pengarna.

Du kan inte påverka detta eller göra något åt det i helgen, så låt inte detta förstöra din helg.


Och det är ju sant, så jag försöker..Men på måndag är jag laddad!


Och plötsligt så känner jag av tanden as mycket, tandköttet känns ömt och,ahhhh!



 
 
Ingen bild

Lotta

23 april 2016 01:17

Du som är duktig i skrift, skriv till dem och förklara! Tycker du har goda argument för att de ska kunna göra ett undantag och ge dig rätt. Det är mänskligt att missa och de har ju också missat vissa saker i detta!

batmanbebis

23 april 2016 14:59

Tack Lotta! Ska prata med chefen på måndag och hoppas på förståelse ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards