batmanbebis

Alla inlägg den 17 januari 2016

Av batmanbebis - 17 januari 2016 22:36

Korvsoppa gjort på falukorv som bas är något jag alltid gör när jag är förkyld.

Idag hade jag detta i:
Falukorv

Röd paprika.

Grön chili

Sambal

Vatten

Grädde

Blomkål


OHHHHHHHH det blev så himla gott, älskar korvgryta och den där hettan var MUMS!



Jag har sett filmen"fathers and daughters" handlar om en författare som kämpar om vårdnaden av sin dotter. En fin film och dottern spelar verkligen otroligt fint. Man får se dottern växa upp och plötsligt kände jag igen mig lite :/


Pratade med E som var på intervju idag, det hade gått bra och dom skulle höra av sig!

Håller alla tummar för att detta går bra, det skulle ju vara helt otroligt.


Sov med fönstret öppet inatt, det är något speciellt med vinterluft och jag tror det gör nytta för lungorna.

Så jag ställde upp fönstret med en balsamspray, vilket inte var så smart.

Gick på toa i morse  och kom på att ..det nog inte var så smart, flyttade flaskan, som var fryst.

-12 gör susen helt enkelt.


Somnade vid 17 idag och sov två timmar, vila är verkligen härligt och det var sådär iskallt i sovrummet och perfekt att krypa under täcke och varm filt.


Skickade sms till kollegan och anmälde mig sjuk, vilket gör att jag kan sova ut imorgon och inte behöva ringa in mig sjuk före kl 8.


Imorgon ska jag ta itur med det där inkassobrevet så att jag kan slappna av , ekonomi gör mig verkligen orolig.



Ego · Film
Av batmanbebis - 17 januari 2016 11:17

Min pappa sa i fredags att jag skulel behöva gå ner och starta bilen, borsta av den lite och liksom se så den kommer igång.

När det är såhär kallt sa han att det kan vara bra att göra det, så motorn inte står orörd i kylan.

I fredags orkade jag inte och igår sjuk, idag sjukare...Måste jag klä på mig och starta upp den?
Jag blir lite orolig att den står där och blir kallare och kallare och liksom fryser så att motorn pajar?


Jag blev sämre under natten och känner  mig helt överkörd idag så att klä på mig tre lager och gå ut och stå i kylan känns ju inte lockande.


Juste!
Min kusin ska ju ha barn, och tydligen ska hans sambo ha babyshower.

Det är hennes kompis som har fixat ett evenemang på facebook, detta fick jag veta av min syster, för att...jag är inte bjuden?
Det är förmodligen så att kompisen glömt att bjuda in mig, eftersom vi i vår familj heter olika efternamn också så är det ju inte så lätt att veta vilka som är familj:)
Men syster min kollade evenemanget och det verkar som att de flesta är inbjudna...Så..är jag glömd eller inte bjuden?

Hon frågade om hon skulle fråga i gruppen, men jag sa nej...Jag har ju ingen lust att gå.


Men sen tänker jag ...IGEN..hur känns det för henne när jag inte vill komma?
När jag förmodligen är den ende som inte kommer?

Fast...nu är jag ju inte bjuden och något inom mig säger att det kanske är med flit?
Kompisen måste ju på något vis ha frågat runt , typ min kusin, vilka hon vill ha på sin babyshower.


Jag har avföljt henne på facebook, vi är vänner, men jag ser inte hennes updateringar.

Så jag gick in igår och ser att alla i släkten gillar hennes inlägg hela tiden, min syster, hela tiden.

Men dom gillar aldrig mina?

Varför får hon mest uppmärksamhet bara för att hon är gravid??

Hon har funnits i vår släkt i vaddå? 1.5 år?


När hon fyllde år så skickade MIN mormor och morfar blommor till henne.

Jag får inga blommor.

Min pojkvän sen 3.5 år får inga blommor.


Känns bara så jävla tråkigt på något vis. Men visst , hon ska ju inte "straffas" för mina känslor,

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards