batmanbebis

Alla inlägg den 9 januari 2016

Av batmanbebis - 9 januari 2016 17:56

Klockan ringde klockan 10.00 och jag var as trött.

Jag måste skärpa mig med att ta mina vitaminer, måste vara därför jag är så trött.

Fixade mig och gick ned till bilen för att den skulle vara varm och go tills pappa kom, och vi drar till besiktningen!


Sitter bakom ratten och leker med mobilen då gubben i bilen kliver in i sin bil och sitter också där.

Denna gubbe har satt en lapp på min bil engång att han vill erbjuda mig en annan parkeringsplats, för att han tycker det är så trångt där vi står, så han skulle vilja ha sin plats och min(som är bredvid hans)

Jag har sagt nej, orkar inte skriva nya papper.


MEEEEEEEEEEN nu skulle han prata med mig igen, helt otroligt hur envis man kan vara.

Såhär lät samtalet:


-Hej hej, jo jag tänkte om den där parkeringen, kan jag få visa dig vart den ligger så får du se om den är bra för dig?

jag/ Ja jo det kan du väl göra.

-Jo för igår exempelvis så kunde jag knappt komma in i min bil du stod jätte nära

jag/Fast nu ljuger du ju, min bil har stått på samma plats i en vecka, så den stod inte annorlunda igår

(inget svar vi går mot den andra parkeringen)


-Den här parkeringen hyr jag också och den skulle nog vara bättre för dig, och närmare ditt hus.


Och han har rätt, den låg närmare mitt hus och den verkade bredare, så jag bad honom kontakta hyresbolaget om att vi vill byta.

Jag bryr mig faktiskt inte om jag måste gå 30 m extra, men platsen var bredare.

Och det som slog mig....OM nu hans andra plats var så jävla bra, varför står han inte där själv?
Jo vet ni....det blir längre till hans port.

Så han väljer alltså att knappt komma in i sin bil, svära och bli sur än att stå på hans andra parkering som har mycket plats.

DET mina vänner, är fan höjden av LATHET!!!


Besiktningen gick bra.

Övningskörningen gick bra.

Insåg att jag kört så att skylten lossnade, så vi fick åka och köpa en ny.


Kommer till parkeringen och jag inser att jag inte har en sån parkeringsbricka, jag föreslår att vi går in en och en , att en stannar i bilen och "passar"

"äh, svarar min pappa"

Nähä okej svarar jag(som inte har körkort och inte koll på regler direkt)


Jag köper skylten

Pappa går på bolaget

Jag kommer upp till parkeringen och ser en parkeringsvakt

Mitt hjärta slår dubbla slag, vafan ska jag göra? Vart är pappa? han har nycklarna!

Jag ställde mig lite demostrativt framför bilen, då kom han fram"är det din bil"

-Ja, jo...(jag ville dö)..jag väntar på min pappa, kolla jag har köpt en sån övningskörnings skylt och han borde komma när som.

-Du måste ha en skylt, du har fått böter nu.

-Oj(jag spelar dum) är det så, jag visste inte, vi skulle bara köpa skylt och sen åka.


Okej jag stryker boten


FATTAR NI VILKEN TUR!!!!


Samtidigt blev jag jävligt sur på pappa

Så när han kom sa jag"varför lät du mig lämna bilen utan sån parkeringsskylt?
"Du är chauffören du ska ha det ansvaret"


Och där visar det sig att min pappa är fantastisk, men det går inte att köra med honom.

Jag har övningskört i två månader, jag är ingen chaufför som har koll på allt bara för att jag sitter bakom en ratt.

Han hade inte hört att jag hade föreslagit att vi skulle gå in en och en, men vafan IAF , han borde sagt"nej man går inte in utan en sån skylt"

Ah tur att det gick bra, jag hade enorm tur!!


Så nu får jag kanske en bättre parkering och jag slapp böter, man måste glädja sig åt det lilla.


Nu är det längesen jag och min pojkvän träffades och jag känner att jag börjar bli sådär less och apatisk.

Det blir så när det går för länge, då slår jag av allt och blir bara lättirriterad. Så det är inte kul sen när vi väl ses och jag ska vara som en offensiv bitch..Jag försöker jämt hantera mina känslor, därför jag är medveten om att det kan bli såhär.



Och mina fötter, ahhhh! Sen jag övningskörde vid två, så är dom fortfarande iskalla. Det måste vara något fel , har tjocka tofflor på mig med fårskinn liksom..Ska ta en dusch, det enda som hjälper mot kyla.

Sen ska jag nog ta mig iväg till min kompis och sen ut och sjunga...Vill ha några av mina nya skor men vågar inte för snö och is, eftersom som har lite platå.


Ha en bra kväll!

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards