batmanbebis

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Vi(jag) tänkte testa tygblöjor!

Av batmanbebis - 31 augusti 2016 16:54

Jag har läst en heldel om tygblöjor..
Jag funkar ju så, jag intresserar mig för något och då googlar jag i några dagar, går med i div grupper och ställer massa frågor.

Så nu har jag köpt på mig en massa tygblöjor, i olika storlekar och modeller.

Jag känner mig pepp till att testa faktiskt.

I början tänkte jag att vi kör på plats, bebis är liten och vi har fått två paket blöjor i storlek 1(för en trisslott:P)


Tygblöjor är verkligen inte som man tror, många tror nog precis som jag gjorde att dom är vita och att man typ viker dom.

Men det finns verkligen en djungel av olika modeller.


De första kom idag:


 


Dessa heter gdiapers och är som en plasthållare i.

I hållaren så lägger du ett inlägg, exempelvis i bambu..ser ut som en binda ungefär.

Bebis kissar/bajsar på bindan som du sköljer av och sen tvättar, i denna modell tvättar man bara inlägget och "plasthållaren" om det kommer därpå..men oftast ska ju inlägget fånga upp det mesta:)

Jag ser inte detta svart eller vitt, utan jag tror vi kommer kombinera med vanliga engångsblöjor också.

E måste vara med på detta också såklart, men i början är ju jag hemma och jag tror att de flesta blöjorna jag köpt är ifrån 7 kg..Men det kan ju gå fort innan bebis väger 7:)


Sen känner jag mig superpepp på att träna bebis på att gå på pottan.

Eller inte gå på pottan utan att läsa av signaler.

Det låter helt otroligt för mig men det går att läsa av bebisens signaler när den ska bajsa och då sätta bebis på en potta.

Likadant med kiss!

Helt otroligt!
Jag kommer definitivt att testa.


I början kan man hålla bebis "grodhållning" över handfatet och just den positionen gör att många bebisar gör det dom ska, ned i handfatet:)


I början så känner man inte till bebis signaler så då rekomenderas att man försöker på morgonen man vaknar, och efter amning.


Helt otroligt att folk skriver om att deras bebis på 1 år bajsar på pottan endast.

Fattar dock inte hur det går till när dom är på stan och liknande, finns ju knappt offentliga toaletter att tillgå.

Har dock sett flera bilder på familjer där man har med sig pottan i bilen, och vid signal stannar man vid vägkanten.



Vi får se hur det går helt enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards