batmanbebis

Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

En glass om dagen

Av batmanbebis - 4 juli 2016 19:33

Jisses vilken dille jag har fått på glass.

Och precis nu när jag skrev detta inser jag att jag har ju ett BIG PACK i kylen, aaaaaaaaaaaaaaaaaah

Idag var det dags för jobb igen, 13 barn hade vi idag och kalasväder.

Det blev mycket gående idag, vi är med en annan avdelning med större gård så det blev mycket gående fram och tillbaka.


Men jag förstår de som jobbar hela sommaren och sen tar semester mitt i året istället, för det är rätt soft att jobba på sommarfritids.


Resan till Talinn är bokad, vi struntade i en hotellnatt och sparade 1800 på det, kändes värt.

Är ju ändå 10 timmar man är i land i Tallinn innan man tar båten hemåt igen..Känns jätte mysigt att komma iväg.

Sen är det lite grejer som händer nu framöver.

Nästa vecka jobbar jag mån-ons sen är det full rulle med att packa och städa lägenheten.

Ringa hyresbolaget och hoppas att besiktningen av nya lägenheten gått igenom och att vi kan flytta in 19 juli!

Vi ska börja packa denna veckan, typ spara lite porslin och packa resten.

Det är en rätt häftig känsla att flytta en våning upp, så vissa saker kommer vi ju inte ens packa utan bära upp när det är dags:)


Jag längtar verkligen till att få komma in i en ny fräsch lägenhet, och fattar ni...BALKONG!

Ska montera upp bebis hammock tror jag och saker och ting börjar verkligen kännas mer verkligt nu.


Berättade jag att jag köpte en gravidkudde förra veckan?
VILKET KAP!
Hade fått tips om att den fanns på Lidl så jag for till två olika Lidl och letade gärnet, det var verkligen utplockat.

Tillslut hittade jag en för 129 kr, dom är betydligt dyrare på andra ställen.

Och jag älskar verkligen att sova med den så den är mellan knäna och sen upp under kinden...härligt.

Är rätt obekvämt att sova på mage nu, känns typ som att sova på en jätte mätt mage...huua


Sen när flytten är klar så åker vi till syrran, längtar otroligt dit också!

Umgås kramas och skratta.

v30 åker vi till Tallinn jag och E, så himla myyysigt!

Sen så tänkte vi hälsa på Es mamma.

Vi har snart varit tillsammans i fyra år och jag har träffat henne kanske tre gånger.

Hon har bott med en psyiskt sjuk man som hon nu tydligen slängt ut, så det känns som att nu kan vi åka dit och får eget rum hos henne.

Känns viktigt också att jag träffar hans familj, han har ju träffat min så ofta....Och han har i princip bara sin mamma.



Sen 8 agusti ska vi på bröllop

September fyller syrran 35 och jag måste redan nu försöka hitta någon bra present..Men det är svårt att shoppa till vuxna och jag har inte direkt råd med något extremt heller..

Min systerson fyller 15 i oktober, helt otroligt, min lilla kille!
Sen tammefan ska vi ha bebis...Jag längtar såååå otroligt mycket.

Förlossningen skrämmer mig inte alls just nu utan jag är mest gråtfärdig och förväntansfull.

För ett år sedan gjorde vi vår första insemination.

Efter oktober kommer inget att bli sig likt igen..

Detta är sista sommaren barnfri.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards