batmanbebis

Direktlänk till inlägg 18 juni 2016

Besöket hos barnmorskan slutade med detta:

Av batmanbebis - 18 juni 2016 15:51

Så var det dags för besöket hos barnmorskan.

Jag stressade dit, åt en fralla med ost och köttbullar på, samtidigt som jag promenerade till besöket.

Mötte min kollega i väntummet, hon jobbar i en annan vinge, men ska föda ca två veckor efter mig.

Hon sa att hon kunde skjutsa mig tillbaka till jobbet efteråt, smidigt!


Hos barnmorskan pratade jag om mitt mående och hon skickade remiss till psykriatrin, dit jag tidigare gått.

Kan vara bra att gå och prata.

Bara inte detta sätter käppar i hjulet för mig sen, att dom typ ska"hålla extra koll" på mig.

Så tog hon sockerprov och blodtryck.

Jag har jobbat med barn som  har diabetes så det där med stick i fingret har jag någorlunda koll på.

Så jag ifrågasatte om man skulle ta provet NU, eftersom jag precis ätit..alltså precis som 5 min innan.

Så hon tog provet som visade 11.3, alltså högt.

Och inte så konstigt enligt mig eftersom jag nyss ätit.


Så hon insisterade på att jag skulle ta med mig en sånhär hem:


 

Så jag ska ta mitt sockervärde typ 4gg om dagen nu 4 dagar sen återbesök på torsdag.

Så dagen efter tog jag prover igen under en hel dag, och låg jätte bra till, så det handlade förmodligen om att jag tog provet 5 min efter måltid. Nu tar jag enligt beskrivningen, allltså 60-90 min efter måltid.

Så det känns iaf skönt.

Men sen får jag ett paket hem fullt med provstickor och nålar..

Men jag tror jag kommer att få testa sockret senare i graviditeten, jag har hört att det ofta är en rutin beroende på vilket län du bor.

Eftersom vi magsäcksopererade inte bör göra glukosbelastining.


Annars?
Trött, jätte trött faktiskt.

Gick in i v22 igår och apparna säger att man nu kan känna sig piggare, inte jag, jag är nog tröttare än innan faktiskt.

Sommarfritids är rätt chill men det är väldigt drygt och klockan går väldigt sakta, men vi har lyckats korta ned våra scheman och det är ju guld värt.


Humöret känns fortfarande ostabilt.

Idag är vädret grått och trisst så det blir nog en hemmakväll. Var ute igår med gott sällskap men SÅÅÅ tråkigt ute..blä.

Ibland ångrar man verkligen att man ens sminkat sig.


Midsommar närmar sig med stormsteg och det blir firande hos min moster, som det blivit de senaste åren.


Fy va trött jag är, kanske ska jag ta en tupplur?
Igår var jag hemma klockan tre och kunde inte hålla ögonen öppna, så jag la mig...i två timmar..så himla härligt.


Sen har jag kissat ÅTTA gånger idag sen klockan nio, är fan mer än vad jag gör normalt på en hel dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards