batmanbebis

Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Jag är trött på mitt jobb

Av batmanbebis - 12 mars 2015 19:39

Idag var en sån dag som jag känner mig som en värdelös pedagog

Jag hade noll tålamod och var inte alls speciellt  pedagogisk.

Jag vill inte bli en sån som är fast på samma arbetsplats hela livet.

Jag fick min första fasta tjänst på det jobbet jag har nu.

Varför vill jag inte ha samma jobb hela livet?
Nej jag vet inte, men det verkar ju...tråkigt.

Fast å andra sidan så är mitt jobb så otroligt varierande så det blir ju knappast långtråkigt.

Men jag är så trött på skolvärlden.

Ungarna är katastrof

Föräldraansvaret är minimalt.

Föräldrar visar noll intresse för vår verksamhet men FAAAN om vi har tappat bort din unges mössa.


Jag gör så mycket i mitt jobb, så folk tror ibland att jag skämtar

Folk som inte är i min branch bara gapar när man berättar hur en dag kan se ut på jobbet.

Men jag får inte betalt för det

Min chef, som plockar ut säkerligen 50 0000 i lön, hon får ju liksom lön för mödan.

Hon kan slita röv hela året och sen ta en lång exotisk semester på sommaren.

Men jag sliter röv och när jag sen kommer få familj så kommer vi nog klara oss precis ekonomiskt.


Jag hoppas jag blir gravid snart, för då har man ett år på sig att tänka.

Och jag vet att många på mitt jobb inte kommer tillbaka efter mammaledigheten, man får nya perspektiv.

Sen skulle det nog kännas väldigt konstigt att vara borta ett år.

Eftersom mitt jobb ändras konstant bara på en vecka, vad skulle då ske på ett år?!


Att jag ska jobba med människor är iallafall för mig självklart, men VAD?

Finns ett gruppboende nära mitt jobb, innan jag fick fast tjänst så fick jag tipset om att söka mig dit.

Kanske vore det något för mig?


#karriär #nytt #nystart #frågvis #helvete #2015

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards