batmanbebis

Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

När kompisen är så pinsam så du vill försvinna

Av batmanbebis - 15 februari 2015 10:28

Nu ska jag skriva om min vän, min vän som driver mig till vansinne oftast med sina konstiga uttalanden och sitt ofta pinsamma sätt på krogen.

Nu har vi inte varit ute tillsammans på en månad, så jag kände att det var dags.

Kom till honom och drack lite innan vi skulle bege oss ut, vi tittade på mello.

Han tog plötsligt en massa kort på mig, han ÄR en kortfantatiker men jag hade ganska urringat och han tjatade om att jag måste dölja mig själv, och skrattade.

Kan man som man inte bara behärska sig? Eller iallafall låtsass som att man inte bryr sig?

Nej nej inte han!


Han blir rätt full och han är inte dryg eller nåt då utan mest, ännu mer larvig.

På krogen så satte han sig mitt emot mig och efter ett tag kom två tjejer i 40års åldern och satte sig bredvid mig.

Musiken började och det var jävligt högt den här kvällen.

Tjejerna började att prata med oss, skåla och småprata.

Min kompis vrålar skål konstant, det är något han alltid gör, och han ger sig inte förrän man skålar.

Har man druckit upp ska han skåla med tomt glas.


Ofta skrålar man SKÅÅÅÅÅL, men dricker inte.

Det kom en låt och en av tjejerna sa till mig"oj den här är gammal den är nog från 84", VAAAAAAAAAA vrålade min kompis som sitter mitt emot.

Ja, låten, den är nog från 84 nångång, en gammal goding.

SA DU AT DU VAR 45?

Vrålar min kompis.

Tjejen såg helt chockad ut, eh...va? Nej jag sa....
Då tog jag tag i henne och sa, han hör aldrig vad man säger.

Och det gör han inte heller, han hör inte, men istället för att komma närmare eller bara säga va, så ska han ofta kontra med något totalt fel gissning i vad man sa.


Kvällen fortsätter och min kompis sitter med sin mobil HELA TIDEN, jag lessna och fotar honom, för att han ska reagera, det gör han inte.

Tjejen bredvid säger "jag har aldrig sett en kille så mycket med sin mobil, det brukar vara unga tjejer"

Och det är fan sant!
Att sitta med din mobil, och nu menar jag längre stunder är fan inte okej!

Jag ser hur han chattar och surfar runt på tjejers profiler så det är liksom surf inte typ svara på mail eller kolla upp något.


Droppen var när en av tjejerna går förbi honom och han daskar till henne på röven.

Hon vänder sig om och ser jävligt sur ut....där och då vill jag dö...försvinna.

Hon säger, inte EN gång till.

Min kompis bara skrattar.


Skäms ni nånsin för era vänner?
Eller tänker ni bara att, ähh det är dom som ska skämmas, har inget med mig att göra???


Kvällen var iallafall inte rolig.

Musiken var as hög, så jag hade ont i öronen när jag kom hem.

Min kompis var så jävla pinsam så det blev bara jobbigt.


Nu är helgen över och den gick aldelles för fort.

Och jag har som vanligt inte aktiverat mig som jag behöver, fattar inte var min motor är?!

Jag tror dock att jag är inne i en depression men att den mest visar sig på helgerna, för det är då man slappnar av och känner efter.


#pinsamt #krogen #kompis #skjutmig #depp #helg #karaoke #kompisar #decibel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards