batmanbebis

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Nä, blev inga barn så vi köpte en get

Av batmanbebis - 6 januari 2015 12:38

Kollar på den där familjen där mamman varit gravid 19 gånger.

Inge problem med att bli gravid där inte!

Eller i serier som game of thrones, där männen längtar efter en son som ska ta över efter honom, och att föra generna vidare...Tänk om dom ligger i flera år, men nej ingen unge..Hur gjorde man då?

Skildes förmodligen så fick den stackars mamman vara ensam.

Eller om det var fel på mannen, MANNEN den perfekta som är stor och stark och ska ha massor av barn.


Såg en dokumentär om en kvinna som var tillsammans med en man som satt i fängelse.

Dom träffades två gånger i månaden.

Hon blev gravid.


Så inte konstigt att jag inbillade mig att det skulle vara GANSKA lätt, innan vi började försöka.

Eller i andra länder, nutid, arabländerna, är väl barn också extremt viktigt, och skydd är inget att ens fundera på, om det ens finns.

Alla jävlar är så jäääävla fertila!


Och alla trädar på Familjeliv.se

Jag tror jag är med i sjutton trådar, en tråd blastar dom med positiva resultat.

Under står deras användarnamn och hur många gånger dom försökt

xxx-2a försöket

ANDRA?!

Jamen wooohpido!


Så jag tänkte om man kanske skulle starta en egen tråd, förbjudet att posta positiva besked.

eller...


#herewego #fertil #förr #19barn #jagdå #familjeliv #jisses #orättvist #gnäll #jaha

 
 
jagblirvi

jagblirvi

7 januari 2015 15:19

Jag var också inne på Familjeliv en del förut och deltog aktivt i en tråd. Men jag kände att jag inte mådde bra av att läsa vissa saker där, t.ex när andra lyckades hur lätt som helst. Så jag har valt bort Familjelivs trådar som handlar om sånt som gör mig ledsen eller får mig att må dåligt på andra sätt. Jag säger inte att det är det rätta för dig, men ett tips som har funkat för mig. :) Allt går inte att undvika men jag har valt att välja bort vissa saker som får mig att må dåligt. Men du vet så klart vad som är bäst för dig. :)

http://jagblirvi.bloggplatsen.se

batmanbebis

7 januari 2015 18:53

Du har rätt..jag väljer bort en del av trådarna faktiskt..Och de flesta trådar gör nån lista av när alla har BIM. Det känns som en tävling för mig..man har BIM sen fick man mens, jaha då misslyckades man

 
kampen till ett plus

kampen till ett plus

7 januari 2015 17:29

Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig och prata lite.

http://kampentillettplus.blogg.se

batmanbebis

7 januari 2015 18:50

Ah okej, du kan ju skriva här eller skriva under frågerutan annars?:)

 
jagblirvi

jagblirvi

7 januari 2015 19:27

Ja jag vet vad du menar med BIM-trådarna... En del kanske hämtar hopp från de trådarna, medan jag bara känner mig misslyckad.

http://jagblirvi.bloggplatsen.se

batmanbebis

7 januari 2015 19:28

hahah ja precis, stressad är bara förnamnet. blev stressad av äl testerna också hemma, men jag tror det är bra iaf att ta dom

 
jagblirvi

jagblirvi

7 januari 2015 21:34

Ja jag tycker absolut att du ska äl-testa! Hoppas att det här är året då vi lyckas. :)

http://jagblirvi.bloggplatsen.se

batmanbebis

8 januari 2015 11:30

Ja verkligen. .hoppas!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards