batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Valde 2 år försvann men det luktar skumt!

Av batmanbebis - 14 september 2014 19:23

Såhär kan man läsa i tidningen


"Valde var hemma hos farmor och hennes sambo farmorn var på vårdcentralen och sambon på toaletten då han hör dörren öppnas"


Min tanke är...du hör dörren öppnas, varför inte spola o gå o kolla?


Sen tänker jag att dom bor i villa, eftersom det står att huset ligger vid en skog.

Vid hus brukar det finnas en trappa.

En tvååring tar en liten stund på sig att gå ned för en trappa.

Sen så går inte en tvååring så fort, man går lite, sen stannar man upp och kollar på något...Oftast blir dom trötta rätt fort och sätter sig ned någonstans...Gråter gör dom nog defintivt då dom inser att ingen trygghet e där.


Sambon kontaktade farmorn och resterande av familjen och dom letade i en timme.

Under den timmen borde dom hittat pojken.

Pappan säger tll aftonblandet"ja jag stämplade tillomed ut tidigare från jobbet för o hjälpa"


eh ja, klart man ska hjälpa, det är din son!?!?!

Efter en timme kontaktade dom polis.


Snabbt var flera hundra människor på platsen.

Dom gick skallgång från huset och flera km, hittade inget.

Flera människor anslöt sig och letade till långt in på natten.

Vid detta laget var pojken kall frusen och rädd, och borde ha gett ifrån sig ljud??


Dom hittar pojken, vad jag vet typ klockan 11-12 dagen efter.

1 km från hemmet, under en typ gran??!?

Där har alltså flera hundra människor letat redan och gått förbi.

Men ingen såg en pojke, pojken måste också sett folket och ska då med sannorlikhet ha ropat eller krypit fram


Jag tror det var något skumt.

Han satt där öppet, jätte nära huset, varför såg ingen honom!?


Jag hoppas polisen reder ut detta.

OM fallet är så att pojken varit ute i TOLV timmar, så borde pojken vara rätt illa däran


#valde #försvunnen #missingpeople #fishy #skumt #hurvardet #seriöst #borttappad

 
 
Ingen bild

Linda

15 september 2014 07:51

Ja, det tänkte jag också på, varför såg ingen pojken om han hittades precis där alla letat.
Det var också kallt för honom med en t - shirt och shorts på sig. Det var ju bara 4-5 grader ute. Pojken borde mått dåligt efter det.
Jag har inte läst några tidningar, så jag har inte hört något om pojkens tillstånd.
Lite konstigt verkar det, att pojken var osynlig.
Han kanske var så paralyserad och lamslagen efter en natt i kyla och otrygghet, därför gjorde han inga ljud ifrån sig.
Vi reagerar alla olika i nödsituationer. Dessutom är han ju en liten pojke.
Han kanske bara kunde sitta och vänta.
Trött, kall och ledsen.
Pdykologerna kanske vet hur barn funkar i såna situationer. Nån borde väl ha sett pojken!?

Vi får vänta och se.
Hoppas allt är ok för pojken!

 
Daniel

Daniel

15 september 2014 15:31

Jag var en av dom som var ute och letade. Kom dit vid 12 på natten och letade i den mörka skogen till kl.5 på morgonen.
Det var kolsvart (utan lampa), bara 4-5 grader, blött och dimmigt. Polisen sa när vi kom att vi kunde leta "förutsättningslöst" där vi ville. Jag sökte mig direkt till skogen bakom huset där han försvann.
Förvånande var det väldigt lite folk där.
Ca 1500 personer deltog i sökandet, men flertalet letade på hustomter, på gator och andra platser än just i skogen.
Ett 20-25 fyrhjulingar körde runt utan organisering.
Missing people organiserade ut grupper med ca 10 personer i varje grupp från kl.01 vilket var bättre organiserat än polisen.
Helikoptern sökte med värmekamera övanför oss fram till ca kl.03, glassbilen körde omkring och spelade sin melodi på gatorna osv. Mycket gjordes men som jag såg det under mina timmar där var det för få just i skogen, och just där hittades han sen också.
För att kunna ta sig igenom skogen var man tvungen att använda stigar, speciellt om man är 2 år då det är väldigt snåriga och djupa diken, stenigt och mörkt. Jag sökte runt i skogen och på skogsvägarna runt kalhygget och ville även kolla där han senare hittades men ensam kändes de då som en dålig ide att köra ensam i mörkret. En skallgång hade kunnat gått igenom kalhygget bättre.
Jag vet inte vad som gjordes innan natten men tycker att man borde kunnat spåra pojken med hund, om han hade varit där och om dom ens sökte upp mot skogen. Kanske gjorde dom det, kanske inte.
Pojken var väldigt medtagen när han hittades strax efter 11 på förmiddagen ca 18 timmar efter det att han försvann. Han hade bara t-shirt, byxor och skor på sig och var knappt kontaktbar och apatisk vilket inte är så konstigt om man varit ute i skogen hela natten frysandes och rädd. Rädsla kan också varit orsaken varför han inte kommit fram. Alla ljud från helikopter osv samt mörkret hade kunna skrämma vem som helst.
Det var en stor lättnat att han hittades. För mig speciellt då han fanns på den plats jag varit runt. Hade han inte varit vid liv där hade jag mått dåligt över att jag inte lyssnade på mig själv och sökt på den platsen som jag tänkt.
Idag är pojken som jag förstått vara hemma och ska efter omständigheterna må bra, och det är ju ändå huvudsaken.
Vad som hände fullt ut får vi nog aldrig veta.

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

15 september 2014 20:54

Starkt av er att delta i detta!

 
Daniel

Daniel

15 september 2014 15:32

A just den. Det blev ett regeringsskifte i natt, och lär bli en rejäl röra som väntat.
Skulle ju berätta hur det gick, men glömde :)

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

15 september 2014 20:53

dumma mig, hela världen berättade ju för mig...men tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards