batmanbebis

Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Det var ett jävla tjat när man ska ha byxor

Av batmanbebis - 8 september 2014 18:16

Efter jobbet idag så hjälpte jag pappa att köpa byxor.

Han hatar verkligen sånt och får smått panik så jag följde med som stöd.

Och det är verkligen skillnad att handla på en butik för män än en för kvinnor, eller båda.


Han köpte ett par byxor, när han typ sprang iväg för att prova så sa jag

"vi ber er om hjälp om vi behöver"

eftersom tjejen i butiken sa"gå in du o ta på dej dom så kommer jag om en stund!!


vi gör det här på vårat sätt sa jag.


så han fick prova i lugn och ro...

detta är ju inget som sker på H&M att nån ska komma och kolla när jag provat


Sen såg jag hur pappa fick smått panik och ville betala, han tog också ett par strumpor.

Vill du ha fler strumpor?

Nej tack

Ja, för tar du ett tio par kostar det 199, ett par 69.

Tack, det blir bra såhär, säger pappa.

Okej, men ett par till då? För då betalar du 99 kronor.

Ja, nja ja okej då sa pappa, och nu var det riktigt jobbigt såg jag på honom.

Plötsligt ringde hans mobil och då började han se ännu mer panikslagen ut.

Om du tar ett par byxor till så får du dom för halva priset!

Okej, säger pappa, jag ska tänka på saken..

Nej, men det gäller bara nu så visst vill du ha ett par till.


I detta läge hade jag fan lust att skrika.

Har man ingen känsla för sånthär?
Eller vill man bara sälja?

Det var jobbigt och jag uttryckte ju detta för henne.


Han tog iallafall ett par till, efter mitt stöd och att hon hämtade storleken åt honom.


Herregud, sa jag när vi gick ut ur affären.

Ja, jag hatar verkligen detta svarar pappa.


Jamen jag skulle ju också bli galen, inte fan frågar nån mig om jag vill ha mer grejer när jag handlar.

Men det är för att ni är män, och många gånger inte vet vad ni vill ha, eller handlar för att ni måste.


Nu kommer han inte handla igen på sju år sa han:P


#dressmann #shoppa #pappa #asberger #problematik #stötta #dotter


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards