batmanbebis

Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Om jag var rik i ett dygn

Av batmanbebis - 29 juli 2014 23:09

Jag får massor med pengar insatt på mitt konto 00.00

Jag kan inte spara pengar, spela med pengarna sätta in på konto, fonder eller dyl.

Inte presentkort.

Pengarna måste spenderas under detta dygn.

När klockan är 00.00 så har jag det jag köpt, men inget mer.


Ett dygn går fort, .......


Bara spendera, vad skulle jag göra?





Hyra in en person som skulle köra bil till Eskilstuna, till min syster och hennes familj. Där skulle personen ge dom en ny stor familjebil. Jag skulle också köpa en villa till dom, med egen pool inomhus. Walk in closet till in syster och en hel undervåning med spel och biosalong. Personen skulle fixa en stor gårdsfest, catering och inyrd trollkarl.


En person skulle köra lastbil till min mamma. I bilen fanns det massor av möbler. Det skulle även komma snickare dit som fixar hennes hus och tomt. Efteråt skulle personen ta mamma till en sminkös där hon blev sminkad och en ny frisyr. Efteråt får hon gå på spa och får massage. Skulle även ta henne till de bästa läkarna inom hypoteros.


En person åker till min pappa. Slänger in 500.000 i hans brevinkast med en lapp"spendera dessa IDAG", imorgon är det försent.


Åker till min kollega MC. Han fyller hennes kyl och frys med matvaror och köper henne en ny tv. Ger henne en sistaminuten till Chile för att åka dit med sin familj.


 Åker till min pojkvän. Ger honom ett arbetsgivarintyg och säger att han ska på intervju om en timme. Efter intervjuven så får han 5000 kr att handla kläder för.


Jag hyr in en person för att köpa mig en lägenhet, fort. Personen lyckas inom ett dygn..vi åker dit.

Med stort ljust kök och en gigantisk balkong. Nya vitvaror och diskmaskin.

Öppen planyta och förvånadsvärd billig hyra.

En liten trappa med möjlighet att gå upp på taket.

En walk in closet som är fylld med skor och kläder i min smak.


Skulle hyra in personer som sprang runt bland lägenheter här i mitt närområde och la 10.000 i varje brevlåda.


Skulle åka till min farmor och farfar och ställa en sprillas ny bil utanför deras port, samt två nya cyklar.


 Skulle åka till Situation Sthlm högkvarter. Köpa dom nya möbler. Lämna kassar med skor jackor och kläder.


Skulle rusta upp min arbetsplats. Fixa en massagestol på varje avdelning.

Köpa nya arbetskläder till alla mina kollega, nya skor och bråddar.

Skulle göra så att det fanns en glassmaskin i personalrummet.

Skulle köpa nya leksaker, ny gunga och små lekhus till barnen.


När kvällen närmade sig skulle jag åka in till stan med E.

Där har vi en båt som väntar på oss. Vi skulle åka ut till havs och bada i en badtunna på däck samtidigt som vi dricker en varsin alkoholfri drink.

Vi skulle titta på stjärnorna och njuta av god mat, ensamma.

Jag skulle inte vilja somna, men skulle tillslut somna i en skön enorm säng på denna vackra båt...



Detta var vad jag kom på i stundens hetta.

Det är rätt ballt att bara skriva så fingrarna glöder.


Kanske kommer jag på något mer, förmodligen.

Men jag valde att inte backa och ändra något eller lägga till. Tror det finns nån charm och sanning i att bara skriva det man tänker och det som poppar upp.


För de man glömt, kanske inte är så viktigt,...egentligen?


#miljonär #förendag #batmanbebis #kärlek #ge #tro #drömma #lycka #tänkom #blunda #njuta #pengar

 
 
Daniel

Daniel

30 juli 2014 13:09

Bra grejer du tänkt ut. Brukar också fantisera om vad man skulle göra om man fick en massa pengar.
Det enda du skulle behövt gjort anorlinda var nog att köpa mer tid så du han med allt :)

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

30 juli 2014 13:27

åhh tiiid kan man ju inte köööpaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards