batmanbebis

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Mat, för fan

Av batmanbebis - 27 juli 2014 13:13

Regnet verkligen öser ned och det är så härligt.

Gräset utanför skriker efter fukt och jag med.

Jag har ju missbrukat mat i många många år.

När jag bodde i kaoset hos pappa brukade jag mitt i natten gå upp för att äta pulvermos.

Gick upp och tog en djup tallrik, hällde i pulvret och kokade vatten i tekokaren.

Hade alltid hjärtklappninig när jag gjorde detta, tänk om pappa skulle vakna och se vad jag gjorde.

Potatismos, mitt i natten....fyfan va pinsamt

Kryddade med grönsakskrydda och sprang in i mitt rum.


Maten har varit en stor fokus i mitt liv.

Jag blev så stor så det var fan inte vettigt längre.

Så jag gjorde en GBP, opererade magsäcken...jag hade nog ätit ihjäl mig annars.

Eller det var iallafall va läkarna sa.

Operationen har hjälp mig otroligt mycket.

Men jag blev ju inte smal, och det var det ju ingen garanti för heller.


Men det är väldigt tyst om alla oss som inte blev smala, som inte nådde normalvikt.


Jag kan inte längre trösta mig med mat.

Men jag försökte rätt ofta i början.

Men man orkar lixom inga mängder mat, så det var ingen idé att hysteriskt grina så snoret rann och sen äta fyra köttbullar...vänta 45 min och äta fyra till.


Men nu iallafall har jag en enorm dille på yakuniku.

En god sås som serveras med rostade sesamfrön.

Jag verkligen ÄLSKAR thaimat.


Så nu måste jag till Willys för att leta reda på sån färdig sås och sen rostade sesamfrön.

Det blir ett måste för mig när jag e sugen på något, jag kan typ inte tänka på något annat.


Nu verkar regnet ha lagt sig lite iallafall.

E åkte för att fixa en dator han skulle tjäna lite pengar på det.


Känns som vi behöver ligga med varandra för att släppa en massa spänningar mellan oss.


#sesamfrön #mat #missbruk #yakuniku #matförslag #dille

Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards