batmanbebis

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Fyra timmar sömn, tack!

Av batmanbebis - 13 juli 2014 09:11

Jag hade ju gärna sovit lite mer med tanke på den känslomässiga stormen som drog över mig igår.

Men straffet för att jag knappt åt igår kom idag, vaknade med smärtor i magen och blev tvungen att gå upp.


Funderar på hur jag ska bemöta honom när han kommer hem.

Om han kommer hem?

När kommer han hem?!


Tänker på vilken fantastisk människa han är.

Så snäll, så bra för mig, så unik.

Han har så otroligt många bra sidor.


Jag tänker också på de gångerna han krossat mig.


Vår första midsommarafton som firades med vänner och okända. Där han blev för full och skämde ut mig, och sig själv. Där han blev tjatig och tillslut sur för att ingen ville ge honom mer sprit.


Den gången han skulle handla lök till maten, men försvann.

Den gången han ringer mig och säger att han hamnade i bråk, för att han försvarade en tjej, som inte alls ville bli försvarad.


Den gången han drack för mycket så vi inte kunde komma hem, fick be om skjuts och han fick stanna tre gg för att han skulle spy.


Den gången när jag skulle fira min födelsedag och han svarar inte på mobilen...Ringer sedan och säger att han fått tårgas  i ögonen och är helt slut. Men det var ju inte hans fel, det är aldrig hans fel.


Alla andra gånger, som jag inte minns.


Den gången jag fyllde år och han drack, men gjord inte bort sig. Höll min hand och drack lagom...Den gången pratar han om jämt...

"Du hakar bara upp dig på det dåliga, tänk på den gången jag faktiskt skärpte mig".


Det är aldrig hans fel.

Han hamnade i bråk för att det var nån annans fel, han gjorde inget!
Han blev sådär full för att han hade ju ätit jätte dåligt.

Han skulle ju inte dricka sprit, men dom bjöd ju!


Varje gång så krossar du mig.

Du skämmer ut mig, du gör mig orolig, ledsen och arg.

Du är kanske inte den typiska alkoholisten, som alla pratar om.

Han som dricker ofta, han som gömmer alkohol.


Men det handlar kanske om att du inte har pengar?


Om tre veckor ska du och jag åka utomlands.

Resan går inte att avboka, det finns inget sånt.

Vår första resa utomlands tillsammans.

DIN första utlandsresa, någonsin.


Och jag är livrädd.


Och är detta tacken?
Är detta tacken för att du igår gjorde så jag blev en helt annan människa.

En människa som satt och grät ihopkurad i soffan, det där är inte jag!!


Hela min dag gick åt till oro, gråt och ilska.

MIN dag.

MIN dag gick åt helvete för att du valde att igen dansa med Herr Alkohol.

MIN dag gick åt helvete för att du är trött, valde att sova utan att kontakta mig, visa att du lever.


Det är många såna dagar nu.


Sen kommer du alltid hem.

Värnar om att jag inte ska skrika, att jag inte ska vara arg.

"Det var inte mitt fel älskling"

Okej älskling jag ska tänka på det, jag ska inte dricka.


Sen släpper vi allt, för vad mer kan jag säga?
Vad mer finns att säga?


Ge mig en bra anledning till att inte be dig packa alla dina saker......


#alkoholist #medberoende #hjälp #gråta #sorg #AA

 
 
Daniel

Daniel

13 juli 2014 12:11

(tror min första kommentar försvann)
Alkohol ställer till med mycket skit.
Faktum är att skulle den "uppfunnits" idag hade den med stor säkerhet drogklassats.
Du borde skriva ner dina tankar på papper och låta han läsa det. På papper kan han läsa det om och om igen tills han förstår.
Vill han förstå dig så gör han något åt sitt problem.
Kanske vore det bäst om tillsammans tog beslutet att sluta dricka alkohol helt.
Hoppas det löser sig för er!

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

13 juli 2014 13:16

Vi dricker i princip aldrig ihop.
Jag behöver ha en intervention tror jag...
Skriva ned är bra..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards