batmanbebis

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av batmanbebis - 18 februari 2015 20:30

Ibland tänker jag på varför jag är en sån idiot.

Jag måste sluta bete mig illa, jag får inte bli som min mamma.

Var är min mamma idag?
Ensam, singel, ont, arg, besvikenm utan vänner, fattig.

Nej min pojkvän har inget jobb, så det är jag som betalar det mesta här hemma, han får inte a kassa och socialen gillar att försvåra hans liv.

Jag har valt att leva med honom, så varför tar jag mig rätten att påpeka för honom hur värdelös han är?


Han har gjort många dumma saker i vår relation men också många bra.

Men jag ger honom otrolig cred för att han faktiskt står upp.


När han var liten så separerade hans mamma från pappan.

Han träffade sin pappa ibland, han åkte då dit till hans stuga, kanske över en helg, ibland bara några timmar.

En helg så blev han utslängd i snön med aldelles förlite kläder, han minns inte varför, han ställde sig då i en tunna på gården för att försöka behålla värmen.

Hans pappa fick inte komma hem till dom längre, inte ens besöka. Mamman berättade att om pappa ringde på fick dom inte öppna.

En gång så sträckte pappan en leksaksbil igenom brevinkastet för att locka honom, han var väl kanske åtta år och öppnade dörrenn.

Pappan stormade in och slog mamman.


Min pojkväns liv började så jävla tragiskt och sedan lever han med en ensamstående fattig mamma i ett slumområde som man knappt kan gå ut på kvällen.

Hamnade i fel sällskap, gick i skola med lärare som inte orkade med sitt yrke.

Så han slutade skolan i åttan.

Fortsatte hänga med fel folk, drack massa alkohol och snodde bilar.


Hela hans liv har varit skit, han har knappt några fina minnen som han berättar för mig.

Vi testar att bo ihop, han lånar ut sin lya till en kompis, en kompis som blivit misshandlad av sin pojkvän och var nu hemlös.


För det är sån han är min pojkvän, han hjälper, han ställer upp!

Han var där ibland och påtalade att hon absolut inte fick ha fester och lägenheten såg ut som ett kaos och han skällde på henne.

"men det var ju så synd om henne"

Hon hade fest, det kastades flaskor.

Min pojkvän förlorade det viktigaste han har, sin lägenhet.

Vräkningsbeskedet kom och tjejen flydde illa kvickt till sin mamma flera mil bort.


Jaha?

Varsågod!


Så när jag i agusti förra året bestämmer mig för att bjuda honom på en utlandsresa så får det bära eller brista.

Han har fan aldrig upplevt något, blivit lurad och utnjyttjad.

Min pojkvän drömmer om att åka till grönalund, han var där nångång som barn minns han, mamma hade sparat i flera månader.

Det är så jävla sorgligt allt.

Och nej han är inte oskyldig i allt detta, men att se någon man älskar bli behandlad så illa gör ont.

Han är den mest positiva människan jag känner, han är nästan aldrig sur och ser möjligheterna i allt!

Att han nu är totalt krossad och helt omotiverad till att söka jobb förstår jag.

Jag vill bara ge honom en burk med drivkraft!

Men sen tänker jag, är inte Sverige ett sådant land där man ska hjälpa människor?
Visst han får socialbidrag, ibland, men jag menar inte pengar, jag menar resurser!
Erbjud honom en praktik istället för att sätta honom på nån jävla söka-jobb kurs som han har gått 11 gånger.


Det är jätte tufft att leva med en man med skulder och som är arbetslös.

Men jag har aldrig känt mig mer älskad av någon annan.


Men jag tycker bara det är så jävla orättvist, han försöker verkligen!


#historia #pojkvän #maskros #trasig #uppväxt #lösersig #tillbaka #arbetslös #älska

Av batmanbebis - 18 februari 2015 12:44

Jag behöver komma igång med något, under mitt liv har jag provat en himla massa olika saker.

Så nu var jag inne på boxning

Hittade på nätet billiga handskar och säck och tänkte att detta kan nog vara bra?
E skulle också ha massor av användning av det.

Och det kan ju vara bra att ha något hemma så man slipper åka iväg.

Men ibland är det bra att åka iväg också för då får man mer motivation.

Iof skulle min pojkvän pusha mig som fan och hjälpa mig........så jag vetinte


Min huvudvärk fortsätter att ta över min skalle iallafall, gick en promenad till affären och det var riktigt skönt med frisk luft.

Köpte en massa färsk chili som jag ska äta sedan.

Fick sms av kollegan som sa att tre stycken är sjuka...har aldrig hänt sen jag började jobba tror jag att tre är sjuka samtidigt...Men men jag känner ingen press alls.


På fredag är jag bjuden på tjejmiddag hos en tjej som jag nyligen lärt känna, känns sjukt jävlaa kul!
Hon skrev idag på facebook att hon har något hon vill fråga mig men hon vill ta det öga mot öga, undra vad det kan vara?? Är jävligt nyfiken!


Nu ska jag kurera mig och krypa ner i soffan igen.

Började med rosenrot idag föresten, ska äta det ett tag framöver....


#nyfiken #tjejmiddag #sjukdom #kollegor #chili

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards