batmanbebis

Alla inlägg den 17 april 2018

Av batmanbebis - 17 april 2018 19:56

Det känns roligt men också läskigt.

Jag ska jobba imorgon, för första gången på 1.5 år.

På en ny arbetsplats i en ny stad..


Min autismhjärna går på högvarv, funkar ni också såhär?

Fick smset om jag kunde jobba, såhär började min hjärna.

När behöver jag lämna F

Går det bussar?
Fan, hon måste vara kvar as länge.

Har jag busskort, har jag pengar att fylla på?
Vad ska jag ha på mig när jag jobbar?
Vilka skor passar? Vill inte klä mig direkt som jag brukar ..

Jacka, ånej vilken jacka ska jag ha...?
Jag har ju min gröna men den är lite lite finare, och har jobbiga snören som hänger och dinglar.

Där jag jobbade hade man ju jobbkläder, dom är borta men det stod också namnet på skolan stort över hela ryggen, inte så passande.

Kommer jag orka.

Kommer det bli kul?
Tänk om det regnar, har jag gummistövlar? Ska jag ta med mig vanliga skor och gummistövlar?

Såhär funkar min hjärna vid nya situationer

Som tur är så ligger förskolan i närheten av min mor så jag har iaf koll på vad den ligger.

Annars hade jag blivit tvungen att åka dit dagen före jag ska jobba för o kolla in stället.


Så imorgon ska vi gå hemifrån . 06.10....istället för 08.20

Jag ska promenera 25 min till förskolan för att sen ta bussen

Bussen kommer fram 30 min innan jag börjar och det tar 5 min till förskolan från busshållsplatsen.

Så det är mycket tid som man kunde sparat om man haft körkort.

Fan, hade jag haft bil hade vi kunnat åka hemifrån typ en timme senare


Jag hoppas verkligen att min älskling klarar en lång dag på förskolan.

Men det är såhär livet kommer att vara som ensamstående som ska jobba.

Men på fredag hjälper min mamma till och hon kommer kunna hämta F tidigare, så skönt

Och jag kommer nog vara helt död.


Får tänka om helt, brukar ju förbereda middagen när F är på förskolan annars..handla när hon är där.

Nu måste jag planera om ALLT

Kommer inte kunna handla när jag hämtat henne för det är ju så sent så vill bara hem....eller ja, det är inte hela världen, hon är stark min ängel och gillar sin förskola:)


Så imorgon behöver jag väcka min ängel, det har aldrig hänt :D

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards