batmanbebis

Alla inlägg den 8 mars 2018

Av batmanbebis - 8 mars 2018 12:59

När jag fick veta att jag förmodligen väntade en dotter blev jag rädd.
Hade det varit enklare med en son?
Samhället är lättare för pojkar och män.
Och det är så orättvist att det är så.

Jag kommer självklart göra allt för att min dotter ska ha bra förebilder och vara stark i sig själv.
Men just nu har vi lång väg att gå när det gäller jämställdhet.

Och apprpå kärlek..känslor och dejta.
Kärlek ska inte göra ont
Inte heller vara svårt och oroande.

Så är det de..så gå vidare..
Det jag funderat på idag.
Förvirrad sårad..fundersam...känner mig ignorerad

Befogat eller ej så är det MIN känsla

Och den ska inte förminskas.
Varför ska jag alltid vara den som ska tänka om?

Såg en kul grej i april och frågade om vi skulle gå tillsamnans.
Kanske de?
Dessa kryptiska svar

Nä..det tar för mycket energi detta.
Om vi ska bygga vidare på det här så måste vi kunna kommunicera.
Vi kommer inte kunna träffas ofta då måste vi kunna skriva o prata i tele.

Ska försöka ta det med honom när vi ses.
För något har hänt.
Kanske kändes det jobbigt när jag var på sist.
Men vet ni?
Det är jag!
Att visa sina känslor är inte fult och något man ska sluta med.
Passar det inte så fine.

Få se om vi ses nästa helg..tror han är barnfri då.

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards